וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ג'וק" החרדי שחזה את השלג בירושלים

21.2.2015 / 18:41

הם לא מכירים את דני רופ ויש שלא מסתכלים על אילנית אדלר, אבל אל תדאגו, אלפי חרדים נותרים מעודכנים בתחזית מזג האוויר בעזרתו של ה'גוק', ניק של שני משתמשים בפורום חרדי באינטרנט

שלג בירושלים, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
העיסוק מתמקד בעיקר באשכול דיונים בפורום חרדי. השלג בירושלים/נועם מושקוביץ

הם לא מכירים את דני רופ או דני דויטש, אסור להם להסתכל על אילנית אדלר או נעמה אייזנבוך, אבל אל תדאגו, אלפי חרדים נותרים מעודכנים בתחזית מזג האוויר העדכנית, הרבה מהם עושים זאת בזכותו ובעזרתו של 'ג'וק'. מזג האוויר הסוער שתקף אותנו בסוף השבוע, העלה את התחזיות לפסגת החדשות ואצל החרדים, העיסוק האובססיבי מתמקד בעיקר באשכול דיונים בודד בפורום המרכזי של האתר החרדי "בחדרי חרדים".

תחת הכותרת 'חורף תשע"ה יוצא לדרך, אשכול עדכוני מזג אויר ותחזיות', פורש אחד מגולשי הפורום הוותיקים, המזדהה בכינוי juk את משנתו המטאורולוגית. מושגים כמו מיליבר, מודל אירופי או שקע קפריסאי, משולבים בכתיבה קולחת ועם מסקנות אופרטיביות בנוגע לשאלה המרכזית – איפה יהיה שלג וכמה?

שלג בירושלים. טלי מאייר
הגולשים מכירים אותם כבר שנים ארוכות. השלג בירושלים/טלי מאייר

הגולשים כבר מכירים אותו שנים ארוכות, ואף הקדישו לו אשכול תודה מיוחד, התחזיות העדכניות שלו, הניתנות לעיתים גם בשעות הלילה המאוחרות, מועתקות להודעות ווטסאפ והופכות לפופולריות במגזר החרדי. בסוף השבוע האחרון לבד רשם אשכול הדיונים שפתח יותר מ-300 אלף כניסות.

רק לאחרונה הסכים הג'וק להיחשף, או אז התברר כי מדובר בשני ג'וקים, חזאי המגזר נטולי כל השכלה מקצועית רשמית בתחום, אך הם עשו שיעורי בית ברמה גבוהה ולמדו את המקצוע מתחילתו ועד סופו. "מזל שלא יודעים מי אנחנו, אחרת לא הייתה לנו מנוחה", הם אומרים, ומסבירים בכך את העקשנות לשמירה על עילום שם. השניים מכירים את המפות הסינופטיות בעל פה, מקפידים להתעדכן בכל שקע ברומטרי באזורנו, ובעיקר, לעדכן הלאה את רבבות הגולשים הממתינים למוצא פיהם.

שלג בירושלים. טלי מאייר
"בהתחלה היינו מאזינים לרשתות הרדיו". השלג בירושלים/טלי מאייר

שנים ארוכות עוקבים השניים אחרי מזג האוויר: "בהתחלה היינו מאזינים לרשתות הרדיו, שם היו מוסרים את התחזיות, אבל לאט לאט נחשפנו לאפשרויות החיזוי בעצמנו", הם אומרים. יחד ישבו השניים ולמדו ספרים העוסקים במזג האוויר, למדו לנתח והחלו לספק תחזיות לכלל הציבור".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully