וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיר מטומטם"? רוב הח"כים של ש"ס עומדים ב'התקווה'

23.2.2015 / 20:19

מבדיקה של וואלה! יהדות עולה כי רוב הח"כים במפלגה עומדים בזמן שירת ההמנון הלאומי ואינם סבורים שהוא מטומטם. רק היו"ר דרעי התחמק בתשובה: "מקפיד להתנהל בכל אירוע על פי כללי הטקס"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

רוב חברי הכנסת של ש"ס עומדים בזמן שירת 'התקווה' ואינם סבורים כי השיר "מטומטם". זאת, בניגוד לדבריו של הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, שאמר אתמול (ראשון) בכנס בחירות בנתיבות כי ההמנון הלאומי הוא "שיר מטומטם", דברים שפורסמו לראשונה בוואלה! חדשות. בתגובה לכך, וואלה! יהדות הפנה שאלה בנוסח זהה למרביתם של הח"כים במפלגה: "האם אתה עומד בזמן שירת 'התקווה' והאם בזמן השירה אתה ממלמל את מילות השיר או רק ממלמל פסוקי תפילה באותו הזמן?".

יו"ר ש"ס אריה דרעי היה היחיד שהתחמק מלענות תשובה ישירה. דוברו, יעקב בצלאל, אמר בתגובה כי "כאיש ציבור ואדם מקפיד ח"כ דרעי להתנהל בכל אירוע על פי כל כללי הטקס". מנגד, רוב הח"כים טענו כי הם עומדים בזמן שירת ההמנון, אולם, הוסיפו כי אינם מזדהים עם המילים ובזמן העמידה ממלמלים פסוקי תהילים או תפילה.

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי בכנס של ראשי המפלגות, אונ' תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי בכנס של ראשי המפלגות, אונ' תל אביב. פברואר 2015/יותם רונן

"אני מתייחד עם בוראי בשקט", אמר ח"כ יואב בן צור. ח"כ אברהם מיכאלי הוסיף "אני מכבד את הממלכה, אבל כל אחד מתכוון מה שבלבו". ח"כ דוד אזולאי אמר כי העמידה בשיר היא מה שחשוב: "העיקר שאני עומד ולא מבזה את המעמד".

לעומתו, ח"כ יצחק ועקנין השיב כי הוא עומד בזמן השירה ואף ממלמל את מילות השיר: "במעמד שיש בו דבר שמקובל על רוב הציבור, אני לא הולך נגד. במיוחד, שזה לא נוגד את עקרונות התורה וההלכה". ח"כ יעקב מרגי השיב: "אני עומד ואומר את ההמנון ומבחינתי זה לא יותר מסמל". ח"כ איציק כהן אמר כי הוא עומד בזמן ההמנון הלאומי ובאשר לשאלה אם הוא שר אותו יחד עם הקהל, השיב: "אני אומר תפילה לשלום עם ישראל".

דרעי: "הרב כהן סיפר זאת כבדיחה"

בתוך כך, דרעי התייחס היום לסערה שהתעוררה בעקבות דבריו של הרב כהן, בפנאל שהתקיים בקריית מוצקין הסביר כי הדברים של הרב כהן נאמרו בבדיחות הדעת. "הרב סיפר שם סיפור שכשהוא היה נער בן 15 הוא השתתף באיזה טקס, והוא כנער, כששמעו את התקווה לא קם, והרב עובדיה יוסף קם ואז הוא כאילו התגרה ברב עובדיה יוסף ואמר לו 'למה קמת', והרב עובדיה ענה מה שהוא ענה. הוא סיפר את זה כבדיחה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully