וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב הקהילה הלהט"בית יורה לעצמה ברגל

עמית

24.2.2015 / 10:54

אם מטרת ההתפרצויות של "הקהילה" בכנס ירושלים הייתה לצייר את הלהט"בים כחסרי סבלנות ולהוכיח שהם מבקשים שיהיו סובלניים כלפיהם בעוד הם אינם כלפי אחרים – המשימה הושלמה

יח"צ - חד פעמי

הסרטון באדיבות ערוץ 7

"אני לא מבינה למה הם מתנהגים ככה – למה הם צועקים ומתפרצים ומפריעים כל רגע ולא נותנים לדוברים לדבר. זו הייתה טעות לעשות את המושב הזה. זהו, אסור שיהיה עוד מושב בנושא הזה", תהתה והכריזה האישה בעלת כיסוי הראש שישבה שולחן לפניי.


בקהל שהגיע לשמוע את רב-השיח במושב "דרכי התמודדות עם נטייה חד-מינית במגזר הדתי" במסגרת כנס ירושלים היה נוכח גם הרב אליעזר מלמד – ראש ישיבת הר ברכה, מחבר סדרת "פניני הלכה", ואחד הרבנים המשפיעים ביותר בציונות הדתית. כדרכו בקודש, הגיע הרב כי הוא נוהג לומר שאינו מתבטא בנושא שלא למד כל צורכו, ולכן הוא באמת רצה להכיר את הסוגיה טוב יותר והגיע ללמוד מן הדוברים במושב. איני יכול שלא לתהות מה למד הרב מלמד מהמושב אתמול (יום שני), ואני חושש שהרב למד כמה דברים חשובים לצד כמה דברים עגומים. עגומים מאוד.

כנס ירושלים 2015. מירי צחי,
כנס ירושלים 2015/מירי צחי

בזכות "הקהילה הגאה" הרב, ועמו הקהל כולו שהשתתף בכנס, למד שהומואים ולסביות הם טיפוסים כוחניים וצעקניים, יש שיאמרו חסרי תרבות שאינם מכבדים הסכמים, שלא נותנים לאחרים להתבטא, שהם מבקשים מהחברה סובלנות בעוד הם עצמם אינם יכולים להשיב לה כזו.

לעומת זאת, בזכות מארגני הכנס הרב, ועמו הקהל כולו, למד גם כמה דברים חשובים – שיש הרבה הומואים ולסביות דתיים שרוצים להישאר דתיים ומנסים לשלב בין העולמות, שיש מחקרים שאומרים שאפשר לגרום לנמשך לבני מינו להימשך יותר למין השני ושיש מחקרים הסותרים זאת, שיש אנשים שהטיפול סייע להם ויש כאלה שלא, שבעצם לא כל אחד יכול, שהומוסקסואליות אינה מחלה ושיש הומופוביה בציבור הדתי לאומי ושפעמים הרבה ההומופוביה היא שמניעה את האנשים נגד הומואים ולאו דווקא ההלכה. הרב והקהל גם ראו הומואים אמתיים, שמעו אותם ואין להמעיט בחשיבות העניין.

כנס ירושלים 2015. מירי צחי,
יש הרבה הומואים ולסביות דתיים שרוצים להישאר דתיים ומנסים לשלב בין העולמות. הפאנל שעסק בנושא בכנס ירושלים/מירי צחי

אני מניח שהרבה מהדברים האחרונים הרב מלמד ידע עוד קודם, אבל הפעם הוא ראה הומואים אמתיים, שמע אותם, ואין להמעיט בחשיבות העניין. הרב גם שמע את הדברים רב-שיח ציבורי, כזה שקיבל במה מכובדת וראשונית בכנס מכובד שמיועד לציבור הדתי, ועל כך יש להוריד את הכובע בפני עיתון בשבע שארגן את הכנס והתעקש על המושב הזה על אף כל הניסיונות והאיומים מצד "הקהילה" לבטל אותו.

מאז הסרטון הידוע שבו התבטאו המתמודדים בבחירות המקדימות בבית היהודי בנושא נישואים חד-מיניים, "הקהילה הגאה" מקפידה לפוצץ בשיטתיות כל כינוס של "הבית היהודי" או שמי מ"הבית היהודי" משתתף בו. כמה אנשים מהקהל מניפים שלטים, מתפרצים וצועקים ולא נותנים לכינוס להימשך.

היה חשש שזה מה שיקרה בכנס ירושלים, אבל מארגני הכנס הגיעו להסדר עם הבית הפתוח, ואף הוסיפו דוברת שלא מן המניין – דוברת שהבית הפתוח ביקש להוסיף. ועל אף ההסכם, ועל אף שמנכ"לית הבית הפתוח יצאה בקריאה לבאי הכנס מהציבור ההומו-לסבי שיכבדו את הכנס, עדיין היו צעקות, התפרצויות וקריאות ביניים מצד חלק מ"הקהילה".

כנס ירושלים 2015. מירי צחי,
"הקהילה הגאה" מקפידה לפוצץ בשיטתיות כל כינוס/מירי צחי

אני באמת מבין את המקום שממנו נשמעת קול הזעקה האמתי מצד הקהילה ההומו-לסבית. הם, ואני בתוכם, רוצים למנוע הומופוביה ולמגר אותה, הומופוביה שממנה סבלנו ואנו עדיין סובלים. גם אם איני מסכים עם טקטיקת "פיצוץ הכינוסים", אני אולי יכול להבין אותה כשמדובר בכינוס שעוסק בבחירות, אבל איני מסוגל להבין את ההתנהלות הזו כשמדובר ברב-שיח שאינו פוליטי אלא ברב-שיח שהוא פורץ דרך בציבור הדתי – קהל היעד העיקרי של הכנס – ברב-שיח שבא לברר את הנושא ובפעם הראשונה ובבמה ציבורית כל כך ודתית כל כך.

אם מטרת ההתפרצויות של "הקהילה" הייתה להשחיר את פניהם של ההומואים ולסביות בציבור הדתי – היא הושגה מאוד. אם מטרתם לצייר את ההומואים והלסביות כחסרי סבלנות – הם בהחלט השיגו אותה. אם מטרתם להיות צבועים ולבקש שיהיו סובלניים כלפיהם כשם שהם סובלניים כלפי אחרים – המשימה הושלמה. אם מטרתם למגר את ההומופוביה והבורות בציבור הדתי – לא רק שהם לא תרמו לכך אלא הם ירו לעצמם ברגל והתנהגו בבחינת בא לברך ויצא מקלל.

וההוכחה הפשוטה לכך היא הציטוט שהבאתי בראש הטור, ציטוט שאמרה לא פחות מאשר הרבנית שולמית מלמד – מי שממונה על רשת התקשורת בשבע וערוץ 7, וזאת שהיא היא הרוח מאחורי הכנס הזה והבאים אחריו, כנסים שבהם לא יהיה מושב בנושא.

הכותב יו"ר עמותת כמוך – הומואים דתיים אורתודוקסים

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו.

המאמרים המתפרסמים במדור אג'נדה משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully