וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: בוטלה ההגבלה על ה"מציצה בפה" בברית המילה

25.2.2015 / 21:04

ההורים לא יחויבו עוד לחתום על "כתב ויתור" לפני ביצוע האקט של ה"מציצה בפה" בברית של בנם, אך במידה ותתגלה מחלה אצל התינוק, ייבדק הקשר עם מעשה המוהל וישלל רישיונו. "ניצחון גדול לחופש הדת"

ברית מילה. GettyImages
ברית מילה/GettyImages

"ניצחון גדול לחופש הדת בניו-יורק": ראש עיריית ניו-יורק ביל דה בלאז'יו הורה השבוע לבטל את ההגבלה על האקט ה"מציצה בפה" בברית המילה, וזכה לאהדה גדולה בחוגים החרדיים. ההגבלה ניתנה לפני שנתיים וחצי על ידי הוועדה הרפואית בעיר שקבעה כי הורים שיבקשו שהמוהל יבצעו את ההליך, בטקס של בנם – יצטרכו לחתום לפני כן על "כתב ויתור" המבהיר כי הם מודעים לסכנה. ההגבלה בולטה בעקבות לחץ של רבנים.

משמעות ההחלטה שדרושה עוד אישור סופי של וועדת הבריאות המקומית היא שההורים לא יחויבו יותר לחתום על מסמך הוויתור ובמקרה של מחלת ההרפס שתתגלה אצל התינוק, האחראיות תועבר ישירות למוהל. לאחר-מכן, תיערך בדיקת DNA שבמסגרתה ייבדק המוהל ואם יימצא שהמחלה נוצרה באשמתו, רישיונו לקיום הטקס היהודי יישלל.

ברית מילה. ShutterStock
ברית מילה/ShutterStock

העיסוק בשאלת האקט ה"מציצה בפה", החל לפני יותר משנתיים בניו-יורק, בעקבות בדיקה שגילתה כי בין השנים 2000-2011 נפגעו 11 תינוקות כתוצאה מההליך. שניים מהם סבלו מנזק מוחי ועוד שניים מתו. מאז, הוועדה הרפואית של ניו-יורק קיבלה את ההחלטה המגבילה את האקט וראש העיר דאז, מייקל בלומברג, ספג ביקורת קשה מצד רבנים חרדים. "זה ניצחון גדול לחופש הדת בניו-יורק", אמר חבר המועצה החרדי דוד גרינפלד בראיון לניו-יורק פוסט.

לפי המנהג, שמקורו בתלמוד, מוצץ המוהל את הפצע שנוצר באבר מינו של התינוק לאחר הסרת העורלה. בארה"ב מקובלת המציצה בפה רק בחוגים חרדיים. בשאר החוגים היהודים נעשית המציצה בשפופרת סטרילית. המוהלים בישראל אינם כפופים להנחיות כלשהן בעניין המציצה בפה, ובמקרים רבים אינם טורחים לעדכן את ההורים מראש ביחס לנוהג ולסיכונים הגלומים בו. מכיוון שלא נעשה כל מעקב או רישום של עבודת המוהלים, אין אפשרות לדעת כמה מהם עושים "מציצה בפה", וכמה משתמשים בדרך הסטרילית והבטוחה יותר של מציצה בשפופרת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully