וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי רבני הציונות הדתית במכתב תמיכה בנתניהו

26.2.2015 / 15:50

בין הרבנים החתומים הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב שלמה אבינר, הרב צפניה דרורי ועוד. "יישר כחך על עמדתך הנחושה והאמיצה לנאום בקונגרס של ארצות הברית".

בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקאי, מאי 2011. AP
בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקאי, מאי 2011/AP

פחות משבוע לנאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני, יותר מ-60 רבנים מהצינות הדתית, בהם בכירים, חתמו על מכתב פומבי התומך בנסיעתו לארצות הברית.

"יישר כחך על עמדתך הנחושה והאמיצה לנאום בקונגרס של ארצות הברית", כתבו הרבנים שציינו כי המטרה היא "כדי לעורר אותם מתרדמתם ומאדישותם, מול המזימות של אירן האויבת את ישראל והאויבת את כל מדינות התרבות בעולם".

עוד הוסיפו: "יוזמה חשובה זו נתמכת על ידי אישים רבים בעולם, בין יהודים בין מעמים אחרים, החרדים לשלום העולמי. חזק ואמץ ואל תיכנע ללחצים שונים. חזק ואמץ כי ד' אלוקי צבאות ישראל הולך לפניך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב הרבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המכתב חתומים שורה ארוכה של רבנים דתיים: יו"ר מרכז ישיבות 'בני עקיבא' הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת 'עטרת כהנים' הרב שלמה אבינר, רבה של צפת הרב שמואל אליהו, רב העיר קריית שמונה הרב צפניה דרורי, ראש רשת 'נועם - צביה' הרב איתן איזמן, ראש ארגון 'קרן קהילות' הרב אלישע וישליצקי, ראש 'מכון מאיר' הרב דב ביגון, רב הישוב אלון שבות הרב גדעון פרל, רב העיר פתח תקווה הרב מיכה הלוי, רב המועצה האזורית שומרון הרב אליקים לבנון, ראש המכינה הקדם צבאית יתיר הרב משה הגר, ראש ישיבת מצפה יריחו הרב שבתאי סבתו ועוד. נוסף לכך, ראש ישיבת 'מרכז הרב' הרב יעקב שפירא שלח מכתב אישי לנתניהו, ובו מחזק אותו לקראת הנאום בקונגרס.

"אני מצטרף בזה למברכים ולמתפללים, להצלחתך בהופעתך בקונגרס האמריקאי לטובת עם ישראל", כתב הרב שפירא.

עוד באותו נושא

הלחץ גובר: סאטמר נגד נאומו המתוכנן של נתניהו בקונגרס

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב של הרב שפירא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד לתמיכה שזוכה לה נתניהו, אמש (רביעי) פנו כ-20,000 חסידי סאטמר האנטי-ציונית בקרית יואל במחוז מונרו שבניו-יורק, לחבר הקונגרס פטריק מלוני, שמייצג אותם, בדרישה להחרים את נאומו של נתניהו בשבוע הבא. את המכתב למלוני שיגר אתמול (רביעי) הרב אברהם וידר, ראש העיירה, בשם התושבים בה: "קיבלנו בהלם את הידיעה על נאומו המתוכנן של ראש הממשלה נתניהו, במיוחד בשל כך שהוא לא הודיע קודם לנשיא אובמה ולא פעל לפי כללי הנוהל בבית הלבן. נאומו הוא רמז עבה נגד אובמה ומדיניותו. אנחנו רוצים להבהיר כי נאומו אינו בשמנו, ולא נתנו את הסכמתנו לכך. נתניהו לא מדבר בשם היהדות האורתודוקסית".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully