וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים לא זכאיות להנחה ברישום לנישואין? "ש"ס אשמה"

1.3.2015 / 16:23

סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן הגיב לטענותיו של ח"כ דוד אזולאי לפיהן בנות חרדיות, בנות מדרשה ובני השירות האזרחי אינם זכאים להנחה ברישום לנישואין. "ש"ס נזכרים רק בתקופת בחירות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן השר הרב אלי בן דהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשהמושכות היה אצל ש"ס במשך 12 שנה, הם לא נגעו בתקנות", כך טען היום (ראשון) סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, בתגובה לטענותיו של ח"כ דוד אזולאי לפיהן, בנות חרדיות הלומדות בסמינרים של "בית יעקב" ו"מעין החינוך התורני", בנות המדרשות ובני השירות האזרחי אינם זכאים להנחה ברישום הנישואין.

בן דהן מגדיר את התנהלות ש"ס במשרד לשירותי דת, "אוזלת יד בכל הקשור להרחבת מעגל הזכאים להנחות באגרות לרישום נישואין" וטוען כי משך 12 שנים המשרד היה בידיה של ש"ס אך לא נוספה אף אוכלוסייה למעגל הזכאים להנחות. "חלפו למעלה מ-12 שנים, בהם כיהנו שרים לענייני דתות מטעם ש"ס", תקף בן דהן, "ואף אחד מהם לא תיקן או עדכן את אגרות שירותי הדת בכלל, ואת מעגל הזכאים להנחה באגרת רישום נישואין בפרט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אף אחד מהם לא תיקן או עדכן את אגרות שירותי הדת". ש"ס/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן השר גם הדגיש את ההבדל בין ש"ס והבית היהודי: "בזמן שש"ס נזכרים רק בתקופת בחירות להגדיל את מעגל הזכאים, השר בנט ואני הוספנו למעגל הזכאים במסגרת התקנות החדשות "נכה" ו"עיוור או לקוי ראייה" וכן הרחבה של מעגל הסטודנטים במוסדות המוכרים במל"ג (בכל סטטוס של לימודים) עד גיל 30".

עוד באותו נושא

אפליה? לא כל הנשים זכאיות להנחה ברישום לנישואין

לכתבה המלאה

לעצם הטענה שבנות חרדיות, בנות מדרשה ובני השירות האזרחי אינם זכאים להנחה, ענה בן דהן: "משרדנו פנה זה מכבר אל משרד האוצר לצורך תיקון התקנות והוספת אוכלוסיות נוספות למעגל הזכאים להנחה האמורה, כגון: משרתים בשירות מילואים פעיל. כמו כן הפנייה כללה תיקונים שונים בנושא אגרות כשרות ואגרות טבילה במקוואות. דא עקא כי משרד האוצר מתעכב ולא השיב לפנייה עד למועד זה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully