וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג עם טלית ותפילין - רשיונו נשלל

8.3.2015 / 11:10

בית המשפט השלום שלל את רישיונו של תושב נתיבות, לאחר שנהג תוך שהוא מחזיק סידור, עטוף בטלית ומניח תפילין. "אין ספק כי מדובר בנהיגה שמסכנת את משתמשי הדרך. ספק אם התפילה במקרה זה הייתה מסייעת"

תפילין. AP
תפילין/AP

נהג עם תפילין, טלית וסידור ביד - ורישיונו נשלל: בית המשפט השלום לתעבורה בירושלים שלל בשבוע שעבר את רישיונו של עדי טוויטו, תושב נתיבות, לאחר שנהג ברכבו תוך שהוא מחזיק סידור תפילה, התעטף בטלית על ראשו והניח תפילין. התביעה טענה כי "מדובר בנהיגה בקלות ראש באופן שמסכנת את יתר משתמשי הדרך".

לפי ההחלטה, טוויטו שנעדר מהדיון בעניינו, ייאלץ לשלם קנס כספי בסך של 1,000 שקל. בנוסף לכך, רישיונו נפסל בפועל לתקופה של ארבעה חודשים, ולתקופה נוספת על תנאי לתקופה של שלושה חודשים, וזאת על תנאי למשך שלוש שנים מיום קבלת פסק הדין.

השופטת שרון לארי-בבלי קיבלה את טיעוני התביעה וציינה בהחלטתה ש"אין ספק כי מדובר בנהיגה באופן שמסכן את משתמשי הדרך. ספק בעיני אם התפילה במקרה זה הייתה מסייעת. אין מנוס מהטלת עונש העולה על עונש המינימום הקבוע בחוק".

עו"ד רוני פאלוך ממשרד עורכי הדין 'לויתן פאלוך', העוסק בתחום התעבורה, טען כי פסק הדין "אינו מהווה זעזוע, וכי לא ניתן להסיק ממנו כלפי נהיגה בתשמישי קדושה". לדבריו, "במקרה הנדון הנאשם בחר להיעדר מהדיון, ועיקר גזר הדין נסוב כאמירת בית המשפט כלפי הימנעות מהתייצבות. אין ספק כי לו היה בוחר הנאשם להתייצב בביהמ"ש ולהסביר את מעשיו, הכרעת הדין, וכתוצאה מכך אף גזר הדין היו זוכים לתוצאה שונה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully