וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ב"דגל התורה" על הגיוס: "אצלנו לא משתכנעים, הבעיה היא אצל הספרדים"

12.3.2015 / 20:10

בהקלטה שהגיעה לוואלה יהדות, נשמע תלמיד ישיבה מביע חשש מפני ההצעות של צה"ל בלשכות הגיוס. הבכיר השיב: "כל הבעיה זה איתם, לא עם שלנו, תפנה ל"מרן" – הוא ישמח שאשכנזי ידבר איתו"

קרדיט תמונה: ניב אהרונסון

"כל הבעיה זה איתם (ספרדים) לא עם שלנו (אשכנזים). תפנה לרב שלום כהן, הוא ישמח שאיזה אשכנזי ידבר איתו", כך התבטא לאחרונה הרב שלמה גולדנטל, בכיר ב"דגל התורה", הסיעה המייצגת את רוב החרדים הליטאים בכנסת, בשיחה עם תלמיד ישיבה על ההתייצבות בלשכות הגיוס. התלמיד סיפר לו שהוא חושש מאחר וכשהגיע לבקש פטור בלשכת הגיוס, הציעו לו מסלולי גיוס: "אצלנו האשכנזים אף אחד לא משתכנע", השיב לו.

הדיון הפנים-חרדי סביב סוגיית ההתייצבות בלשכות הגיוס הוא אינו חדש ומעסיק בעיקר את הליטאים. המנהיג הליטאי המרכזי הרב אהרן לייב שטיינמן, בן למעלה מ-100, מצדד בהתייצבות ושיתוף פעולה עם רשויות הצבא, כל עוד לא נדרש גיוס בפועל. גם ההנהגה הספרדית מצדדת בעמדה הזו, אך לעומת זאת, הרב שמואל אוירבך, יריבו של הרב שטיינמן על ההנהגה הליטאית, אוסר על תלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס ולאורך החודשים האחרונים ניסה להקצין את השיח החרדי כולו.

מהשיחה עם הרב גולדנטל שהקלטה ממנה הגיעה לוואלה יהדות, הוא מפקפק לכאורה ביכולת של תלמידי הישיבות הספרדיות לעמוד נגד השכנועים לכאורה של צה"ל לגייס חרדים למסלולים שונים כשהם מתייצבים בלשכות הגיוס לקבלת פטור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנהיג המרכזי של המגזר חרדי ליטאי. הרב שטיינמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הציעו לי להיכנס שם לאיזה מדור ולנסות לשמוע כל מיני הצעות", סיפר תלמיד הישיבה למי שפעיל מטעם לשכת פניות הציבור של "דגל התורה", "אמרתי להם שאני לא רוצה כלום.. למה הצבא לא שולח את הטופס לבית מראש?". גולדנטל השיב: "יש להם כסף כמו זבל והם צריכים לעשות עם זה משהו, אז זה מה שהם עושים עם הכסף, הם מטרידים אותך".

הבחור מביע חשש בפניו כי בחורי ישיבה אחרים "ליפול לידיים" של צה"ל ולהשתכנע להתגייס. "נקווה שבעזרת השם כולם יעמדו בזה", הוא משיב בתחילה ולאחר מכן כשנשאל לאיזה דמות תורנית ניתן לפנות כדי לעורר מודעות לנושא: "תפנה לרב שלום כהן. הוא 'מרן'. כל הבעיה זה איתם (מזרחים) לא עם שלנו (אשכנזים) כי אצלנו (אשכנזים) אף אחד לא משתכנע". הבחור שאל שוב: "הבעיה היא רק עם הספרדים?", גולדנטל השיב: "כן. לכן תפנה ל'מרן' זה מה שאני מציע. הוא ישמח שאיזה אשכנזי דיבר איתו".

את תגובת גולדנטל לא היה ניתן להשיג.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully