וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי הציבור הדתי, עזבו את האגו ושלבו ידיים

17.3.2015 / 11:28

יש נושא שמעסיק המונים בישראל ולא מתוקשר כראוי, מה יהא בענייני היהדות במדינה שחלקם נפגעו קשות בכנסת האחרונה? אבנר שאקי מבקש מהח"כים עזבו את האגו ויצר הנקמה, ופעלו למען הדבר החשוב ביותר - קידוש ה' והנחלת תורתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום במהלך השעות הקרובות ילכו מיליוני ישראלים לקלפי הקרובה לאזור מגוריהם וייפסלו במו ידיהם את הרכבה וזהותה של כנסת ישראל ה- 20, ומתוך כך את ממשלתה ה- 34. אכן, שלל נושאים מהותיים עומדים לפנינו היום על הפרק- נפילתו של שלטון הימין אל מול הישרדותו, מתן מנדט מהעם להסכמים מדיניים ונסיגות- כן או לא, העדפת משנה כלכלית קפיטליסטית או סוציאליסטית, ועוד רבים וחשובים.

עם זאת, יש נושא שמעסיק מיליוני אנשים בישראל והוא איננו מדובר ומתוקשר כראוי לו - מה יהא בענייני היהדות הכלליים במדינת ישראל, שחלקם נפגעו קשות בכנסת האחרונה. או במילים אחרות- ותורה מה תהא עליה?

בחירות 2015, אזרחים מצביעים בירושלים\ 17 במרץ, 2015. טלי מאייר
ייפסלו במו ידיהם את הרכבה וזהותה של כנסת ישראל/טלי מאייר

יש וחשוב לדעת, שעיני הציבור העצום הזה, של אוהבי התורה ורודפי שגשוגה ותפארתה, נשואות בימים האחרונים אל עבר הפוליטיקאים העתידים לייצג אותם בכנסת הבאה, וימשיכו להינשא בימים ובשבועות הקרובים. רובם ככולם רוצים לדעת האם ישכילו ויואילו אותם שליחי ציבור לאחד כוחות, משאבים ופעולות, למען חיזוק ענייני הדת בארץ ישראל, או שמא הסכסוכים המרים ביניהם יאפילו אף על רצון בוחריהם העז ביותר.


המון דם רע זרם בין אותם אנשים. מילים קשות נאמרו. מעשים חמורים ננקטו. יש שיאמרו יותר מדי. כזה שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לאיחוי. קחו את דרעי למשל. הבן אדם עבר כמה וכמה דברים בחייו. את הלילה בו פורסמה הקלטת הלוהטת שבה צולם מרן הרב עובדיה יוסף מדבר אודותיו, הוא לא ישכח עד יומו האחרון. אלי ישי, יו"ר מפלגת יחד, הסתובב בחודשים האחרונים עם אבטחה צמודה וקפדנית, לאחר שקיבל איומים ממשיים על חייו משום שהעז להקים מפלגה שתתחרה על קולותיה של ש"ס.

אריה דרעי קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
את הלילה בו פורסמה הקלטת הוא לא ישכח עד יומו האחרון. יו"ר ש"ס אריה דרעי/ראובן קסטרו
אלי ישי קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
קיבל איומים ממשיים על חייו. יו"ר יחד אלי ישי/ראובן קסטרו

בנט, ועמו ציבור שלם של אנשים יראי שמיים, זכו לקללות החמורות בתורה- "זרע עמלק", "בית של גויים", ועוד פנינים רבות, מפי רבנים מוערכים בציבור החרדי. ח"כים שומרי מצוות כרב שי פירון, אלעזר שטרן ועליזה לביא מ"יש עתיד", הואשמו ברפורמיות ובחילול ה'- אחת העבירות החמורות בתורה, ואף הם ידעו תקיפות אישיות קשות מפי רבנים נחשבים שלא מסכימים עם דרכם.

הרב אוירבך, המנהיג את הפלג הירושלמי, החליט אתמול להתנתק ממפלגת יהדות התורה החרדית-אשכנזית, לאחר שנים רבות של הליכה משותפת. הסכסוכים בין בני התורה, שבאמיתתה דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום, הולכים מתעצמים, המחלוקות הופכות מרות ולא לשם שמיים, ההאשמות מחריפות, המעשים מקצינים, ושם שמיים מתחלל.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מתארח באולפן וואלה, מרץ 2015. ראובן קסטרו
זכה לקללות החמורות בתורה- "זרע עמלק", "בית של גויים". יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט/ראובן קסטרו
עליזה לביא. יונתן בלום,
הואשמה ברפורמיות ובחילול ה'. ח"כ ד"ר עליזה לביא/יונתן בלום

בחוגי הממשל, נוהגים לומר שבסוף הכל אישי. אחרי כל הערכים, השאיפות, המטרות הנשגבות- הכל אישי. שמי שפגע באיש ציבור יחטוף ממנו בחזרה, ולא כל כך חשוב מה יקרה כתוצאה מכך לעולם הערכים שלו או לשאיפות בוחריו. אנו מתפללים שזה לא יקרה. מיליוני אנשים היום בישראל, ואני הקטן בתוכם, נושאים את עיניהם אל עבר שליחי הציבור שלהם ודורשים- הטו שכם איש אל אחיו ואישה אל אחותה, ופעלו יחדיו למען ה' ותורתו.

עזבו את האגו, הכבוד, הפנקסנות ויצר הנקמה, ופעלו למען הדבר החשוב ביותר בחיינו- קידוש ה' והנחלת תורתו ומצוותיה, בנועם, מוסריות, ואהבת ישראל. זה מה שיש לנו, וזה מה שאנחנו אוהבים ורוצים. אין לנו אל אחר. אין לנו תורה אחרת. אין לנו עם אחר. אין לנו ארץ אחרת.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully