וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעת הבחירות: נשים חרדיות לא הצביעו עבור נשים חרדיות

18.3.2015 / 16:18

למרות אינסוף ספינים וסיפורים מרגשים על האישה החרדית הנרמסת תחת מגפו האכזר של הגבר החרדי השוביניסטי, מאחורי הפרגוד, האישה החרדית דווקא בחרה במפלגה הגברית. אתי קצבורג, חרדית ואשה, מנסה לתהות מדוע

חרדים מצביעים בבחירות 2015. AP
חרדים מצביעים בבחירות 2015/AP

מפלגה אחת צדה את עיני בתוך כל המולות הניצחון ופתיחת השמפניות. מפלגה שנתונה למעקב שלי לא מעט זמן, ישבתי בשקט וחיכיתי עם כל עם ישראל בסקרנות מהולה בשוביניזם. "מפלגת הנשים החרדית", כל כך צפוי, כל כך לא מפתיע. לחובבי המספרים ארשום כאן את התוצאות המדהימות של הקבוצה הזו שלקחה חסות נשית וחרדית בשם עצמה ובעידודה המלא של התקשורת:

אלעד – 6 קולות (לא יפה, לא יכולתן לפרגן יותר?).
בני ברק – 30 (תכלס' זה המון, רק שלעלה ירוק היה 123).
ירושלים – 253 (ירושלים זו עיר שחברה לה יחדיו).
ביתר – 6 ( ידוע לי על כמה עובדות זרות שם).
עמנואל – 2 (עיר התנחלות צפוי שתעשה בעיות).
מודיעין עילית – 8 ( שווה לבדוק את מגוריה של אחת המועמדות).
בית שמש – 34 ( מסתבר שזה מנשות החרדים העובדים).


בואו נדבר עובדות. הקולות בכללי הגיעו מאזורים שאינם חרדיים. אבל הרי כבר נשמעו סיסמאות כאלה ואחרות בנוסח "מי את/ה שתגיד לי מה זה להיות חרדי?".

אז הנה המגזר החרדי, יותר נכון הנשים החרדיות, הוכיחו בענק שהמפלגה הזו לא מייצגת אותן. לא שייכת אליהן. הפוך מכך - היא גורמת נזק תדמיתי עצום. נשים חרדיות בחרו לא לבחור בנשים חרדיות. למרות חלקן הגדול שלפי הוכחות של המפלגה הזו , מקופחות, קולן לא נשמע ולא מיוצג, אומללות ומדוכאות תחת הגבר החרדי השתלטן.

מנהל הקמפוס החרדי בקרית אונו: "מי שיצביע למפלגת הנשים החרדיות - לא חרדי או לא גבר". צילום מסך
בזכותן - מפלגת הנשים החרדיות/צילום מסך

בכל המהלך שהייתי עדה לו מזוויות שונות, נחשפתי אל נשים מהמגזר הכללי שעודדו את מהלכן של הנשים הללו, חזקו את אומץ ליבן , נדהמו מכושר ההישרדות שלהן ואומץ החשיפה. אבל כשהן קבלו ממני הסבר מפורט על התנהלות פנים חרדית ועל מהלכים שנעשו על ידי הנשים הללו שכללו אפס התייעצות עם גדולי תורה ואי ציות מוחלט לדעת תורה, הן דברו אחרת. ההסבר הפשטני שלי לכל העניין הוא כי פמיניזם הוא דבר נפלא, אך מקומו צריך להיות ברור וכפוף לדרך בה אנו הולכים. וביסוסה על גב של חרדיות סובלות כביכול הוא אבסורדי. והנה ההוכחה בגדול. ראה לעיל.


היכן כל אותם מצקצקי לשון? האם כל אותן נשים שהביעו אמפטיה, נהנו מהשואו על המסך, בכו עם המסכנות החרדיות שצועקות לשמיים, הכפישו, הלעיגו מגזר נשי שלם על לא עוול בכפן, האם ברגע האמת הן הצביעו וניסו לתרום לשינוי החברתי הקלוקל הזה?


נשות תקשורת יפות נפש, חובבי ספינים מלוקקים למה לא הצבעתם למפלגת נשים חרדית? בגללכן היא לא עברה את אחוז החסימה, מי ידאג לכל אותן נשים שמסתובבות כרגע בעולם נטולות גב ומגן בכנסת ישראל? זה הזמן לחשבון נפש. אמיתי נוקב.

וכדאי לזכור את זה לפעם הבאה דקה לפני שהגרזנים מונפים בקול תרועה וחותכים עד דק, כל אשר נקרה בדרכם. לא אתפלא אם הסיפור הזה ייכנס לסילבוס בסמסטר הבא.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully