וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג ש"ס ליהודי צרפת: "לשקול אם לעלות לארץ"

19.3.2015 / 22:59

הרב שלום כהן אמר בביקור בקהילות היהודיות בצרפת שיהודים במדינה לא יעלו לארץ ללא הכוונה מחשש שבשל כך הם עלולים לאבד את דתם. "אם יעזבו את צרפת, לא יהיה לפשוטים ממי ללמוד"

הרב שלום כהן. יעקב כהן, בחדרי חרדים
הרב שלום כהן/בחדרי חרדים, יעקב כהן

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, הנמצא במסע חיזוק בקהילות היהודיות בצרפת אמר לתושבים היהודים במדינה שלא יעלו לארץ ללא הכוונה מחשש שבשל כך הם עלולים לאבד את דתם. "אדם שרוצה לעלות לארץ ישראל, צריך מישהו שיכוון אותו. שידריך אותו, לא סתם כך. יש יהודים שאיבדו את היהדות בגלל שלא הייתה להם הכוונה ולא ידעה איפה לשים את הילדים באיזה בית ספר ולאיזה קהילה ללכת, וחבל לאבד את מה שכבר יש. אם יעלו, לא יהיה ליהודים הפשוטים ממי ללמוד"

מקורבים לרב אמרו כי כוונתו הייתה שמי ש"עולה לארץ בלי הכוונה מותאמת מראש, עדיף שיישאר בחו"ל". לדבריהם, "לכל הקהילות היהודיות יש חממה שעוטפת אותם בתפילות, שבת וכשרות ובשל כך יש מי שעלול לעלות לארץ, ללכת לסוכנות שלוקחת את ילדיו למסגרות לימוד שלא תואמות את אורח חייו של אדם דתי ובכך מאבדים גם את הבסיס הדתי-יהודי שיש בקהילות בחו"ל".

יהודים בביתם, סמוך למערת "שרלי הבדו", פריז, פברואר 2015. AP
יהודים אחרי הפיגוע בהיפר כשר בפריז/AP

את הדברים אמר הרב כהן כחודשיים לאחר מתקפת הטרור בפריז, שבמהלכה, בין היתר, נרצחו ארבעה יהודים במרכול "היפר כשר" במרכז העיר. המרכול נפתח השבוע מחדש לראשונה לאחר שהיה סגור מאז 9 בינואר, לאחר שהמחבל אמדי קוליבאלי התבצר במקום, ירה למוות בארבעה בני אדם והחזיק בשאר כבני ערובה. קוליבאלי עצמו, שהצהיר זמן קצר לפני שיצא למסע הטבח כי הוא נאמן לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), חוסל לאחר שכוחות הביטחון הצליחו להשתלט על המקום.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully