וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני, ליצמן והחרדים נלחמים למענכם, אז תרדו מהם למען השם

26.3.2015 / 13:09

שני פרלמנטרים מוערכים עם קבלות נכנסו לתפקידים הכי חשובים: ועדת הכספים ומשרד הבריאות. אבל למרות ההצלחות המוכחות שלהם שקידמו את כלל אזרחי המדינה, עדיין נשמעות קריאות גזעניות נגד המהלך. אהרון קריב רואה בזה "חרדופוביה"

נציגי יהדות התורה מגיעים למו"מ קואליציוני עם נציגי הליכוד בכפר המכביה, ינואר 2013. יותם רונן
נציגי יהדות התורה מגיעים למו"מ קואליציוני עם נציגי הליכוד בכפר המכביה, ינואר 2013/יותם רונן

מי שעוין חרדים לא רואה בעיניים. מי שעוין חרדים לא מתבלבל מעובדות. למי שעוין חרדים לא אכפת ממערכת הבריאות הגוססת תחת השרה המפוטרת יעל גרמן, שלא הוסיפה ולו מיטת אשפוז אחת למערכת, ולא אכפת לו מ-1,220 מיטות אשפוז שהוסיף סגן השר שלפניה – יעקב ליצמן. שהיה הראשון להוסיף מיטות אשפוז לאחר חמש שנות קיפאון.

למי שעוין חרדים גם לא אכפת מדו"ח חמור של ה-OECD אודות המחסור החמור במיטות אשפוז בישראל תחת כהונתה של השרה.

למי שעוין חרדים לא משנה אם יהיה באשקלון בית חולים נוסף או לא.

למי שעוין חרדים לא אכפת ש-22.2 מיליון ילדים יזכו לטיפולי שיניים, כי אולי 11% מתוכם חרדים.

למי שעוין חרדים לא אכפת שכל אותן אימהות ל-2.2 מיליון ילדים לא תהינה זכאיות לקצבת ילדים. ילדים מן הפריפריה, מן השכבות החלשות, משכונות המצוקה, ממעמד הביניים שאף הוא מתקשה לפרנס אותם. כי אולי חלילה יהיו גם כמה אימהות חרדיות שיזכו בה על הדרך.

מי שעוין חרדים לא מאזין למנהלי בתי החולים, מנהלי המחלקות וראשי קופות החולים המשוועים לסגן השר החרוץ שנלחם למען המערכת.

למי שעוין חרדים לא אכפת מהמלגות של הסטודנטים, שזכו לפטור ממס רק תחת כהונתו של חה"כ גפני כיו"ר ועדת הכספים.

למי שעוין חרדים בוודאי שלא אכפת מעובדי מפעל פרי-גליל בטובא זנגריה שרק גפני כיו"ר ועדת הכספים נשכב למענם על הגדר. גם לא אכפת לו מתע"ש, נעלי בריל, מתפרת העצמאות ועוד עשרה מפעלים ישראלים שמספקים עבודה לחילונים, עברים ותושבי פריפריה ושסגירתם נמנעה רק לאחר מאבק נוקשה של גפני.

עובדי מפעל פרי הגליל מחוץ למפעל הבוקר, ינואר 2015. סוכנות ג'יני
למי שעוין חרדים בוודאי שלא אכפת מעובדי מפעל פרי-גליל/סוכנות ג'יני

מי שעוין חרדים לא יקשיב כמובן לעמיתיו של גפני מן הכנסת, מימין ומשמאל, הרואים בו יו"ר ועדת כספים מעולה, פרלמנטר חרוץ ומבריק, ובעיקר הגון וממלכתי. כמו למשל דו"צ לשעבר, האלוף אבי בניהו, שאמר הבוקר כי "רבים מהציבור החילוני מעוניינים לראות את גפני בוועדת הכספים, ליצמן בבריאות ואת איציק כהן במשרד האוצר. הם אנשים שבאים לעבודה ללא כותרות. הם שליחים שלי גם אם לא הצבעתי להם"

למי שעוין חרדים לא אכפת מהצבא, אשר תחת כהונתו של שר האוצר המפוטר לפיד נאלץ לקצץ באימונים, או במילים אחרות לסכן חיי אדם. למרות שלפיד מציג את עצמו כאביר על הסוס הלבן המציל את הצבא מן ההשתמטות החרדית. כשהצבא כל כך חשוב לך, אתה לא מקצץ לו בבשר החי.

למי שעוין חרדים לא אכפת מתורי ההמתנה הארוכים למכשירי MRI בפריפריה, ומההארכה המשמעותית שנרשמה בתורים אלו תחת כהונתה של גרמן.

למי שעוין חרדים לא אכפת מהסרת היטל הבצורת שהעביר גפני בוועדה, ומן הנכים שאמורים לזכות בהנחה בתעריפי המים על ידי 50 מיליון השקלים המיועדים עבור זה.

למי שעוין חרדים לא אכפת מניצולי השואה, אלו שלפיד כשר אוצר נאלץ להעלות להם את הקצבה על פי תקנה שהעביר גפני. תקנה המחייבת כל שר אוצר. גם את לפיד שהתנגד על זה (אבל לא שכח לקחת קרדיט כמובן. כי איך אמרה לו איילה חסון, "אתה הרי אלוף במילים")

מי שעוין חרדים, או שהוא לא ראה מעולם את ספר התקציב מבפנים (והיום יש לעצלנים את "התקציב הפתוח", אתם מוזמנים לבדוק שם בדיוק כמה חרדים מקבלים, או יותר נכון, כמה הם מופלים לרעה) או גרוע מכך – הוא ראה ומתעלם מהנתונים.

תרגיל של גדוד 101 של חטיבת צנחנים, בגבול לבנון. פברואר 2014. ערן גילווארג
למי שעוין חרדים לא אכפת מהצבא/ערן גילווארג

למי שעוין חרדים לא אכפת מרפואת הנפש בישראל, אותה מערכת אומללה שהפכה תחת שרביטו של ליצמן לדבר הקריטי שנחוץ למרבה הצער לאחוז כה גבוה באוכלוסיית המדינה. הרפורמה הגדולה ביותר במדינה מאז חוק ביטוח בריאות חינם.

מי שעוין חרדים בוודאי לא שמע את סמנכ"ל משרד הבריאות בזמן כהונתו של ליצמן כסגן שר, יעקב לפשיץ, שכיהן במשרד 15 שנה ותחת עשרה (!) שרים שונים, שאמר כי "ליצמן הוא שר הבריאות הטוב ביותר, אפילו יותר מנסים דהן (ש"ס) שהחזיק בתואר הזה עד היום".

מי שעוין חרדים בודאי לא שם לב שבשנה ושמונה חודשים שבהם קוצצו בחדות כ---ל תקציבי הישיבות וקצבאות הילדים (ופגעו על הדרך בכל השכבות החלשות והבינוניות) הכלכלה לא שגשגה, ולא ראינו מאות מיליונים נוזלים ברחובות.

כי מי שעוין חרדים בכלל לא מודע לעובדה שהחרדים, המגזר המקופח ביותר בישראל, מהווים 11% מאוכלוסיית המדינה, אבל זכאים רק לפחות מאחוז אחד מן התקציב. הרבה פחות מהערבים, הדרוזים, האסירים, העובדים הזרים וכולם. למי שמתקשה להאמין לי, פשוט שיגלוש לאתר התקציב הפתוח, אין כבר סודות, ברוך השם.

מי שעוין חרדים יודע רק להתלהם כשהוא רואה אדם בכיפה שחורה נכנס לראשות ועדת הכספים או משרד הבריאות. הוא כבר זועק מרה על כך ששוב הולכים לעשוק אותו ולמצוץ את "כספו", כספי המדינה שלמרבה הפלא החרדים מהווים שותף בלתי נפרד להכנסות שלהם. אבל לא ממש שותפים בחלוקת העוגה בסוף. נתונים כנ"ל.

למי שעוין חרדים כנראה שלא אכפת לשלם פעמיים מס, כי הרי היה זה גפני שכונן את חישוב המס המאוחד לבני זוג. למרות שלפיד התנגד.

מי שעוין חרדים ורוצה לפורר את כל ההטבות הללו שנערכו לטובתו הוא כנראה אכול שנאה עצמית, אבל מתקשה לבחור בין שנאתו לעצמו לבין שנאתו לחרדים. כי טרם חלפו 24 שעות מרגע ההכרזה על שותפות של שני פרלמנטרים חרוצים אלו במערכת במסגרת ההסכם הקואלציוני עם הליכוד, וכבר ראינו התבטאויות חמורות נגד המהלך סטייל 'אכלו לי ש"סו לי'.
כי מי שעוין חרדים הוא ככל הנראה סתם חרדופוב שכשהוא רואה כיפה שחורה וזקן קופץ לו הדוס.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully