וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אסון השריפה בברוקלין: מבצע לבדיקת פלטות השבת

26.3.2015 / 16:26

שבוע אחרי אסון השריפה של משפחת ששון, מאות משפחות חרדיות בלונדון בדקו את פלטות השבת שברשותם. "נחשפנו לדברים שהיו עלולים להיגמר באסון, כמו חוטים גלויים, ופלסטיק שנמס מחום"

גבריאל ששון מדבר בהלוויה של הילדים שנשרפו בשרפה בברוקלין מרץ 2015. נועם מושקוביץ
גבריאל ששון מדבר בהלוויה של הילדים שנשרפו בשרפה בברוקלין מרץ 2015/נועם מושקוביץ

שבוע אחרי השריפה שפרצה בבית משפחת ששון בניו-יורק, הקהילה היהודית בלונדון מפיקה לקחים. מאות משפחות חרדיות בבירה האנגלית בדקו במהלך השבוע את פלטות השבת שברשותם, זאת, במטרה למנוע שריפה כמו זו שפרצה בבית המשפחה בברוקלין, בעקבות קצר שהתגלה בפלטת השבת. השריפה גבתה את חייהם של שבעת הילדים – יעקב, שרה, משה, יהושע, רבקה, דוד ואליאן.


בדיקת הפלטות התבצעה על ידי חשמלאים מומחים בבתי כנסת בשכונות היהודיות בעיר. בתוך שלושה ימים, הגיעו כ-1000 משפחות לבדוק את הפלטות שברשותן ולמעלה מ-270 פלטות נפסלו, בעיקר בשל תקלות שהיו עלולות לגרום לקצר חשמלי.

בעקבות האסון של משפחת ששון, בודקים את הפלטות לשבת. באדיבות המצלם, מערכת וואלה! NEWS
בדיקת הפלטות התבצעה על ידי חשמלאים מומחים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצלם
בעקבות האסון של משפחת ששון, בודקים את הפלטות לשבת. באדיבות המצלם, מערכת וואלה! NEWS
נחשפו לדברים שהיו עלולים להיגמר באסון/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצלם
בעקבות האסון של משפחת ששון, בודקים את הפלטות לשבת. באדיבות המצלם, מערכת וואלה! NEWS
1000 משפחות הגיעו לבדוק את הפלטות שברשותן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצלם

דוד רוז, יו"ר זק"א המקומי, סיפר כי בהתחלה הביעו בארגון חשש משיתוף פעולה של התושבים עם היוזמה: "תהינו אם אנשים יבואו לבדוק את הפלטות שלהם", הוא אומר, "הופתענו כבר ביום הראשון כשהגיעו יותר מ-700 משפחות". הרעיון לדבריו היה כדי למנוע את האסון הבא: "נחשפנו לדברים שהיו עלולים להיגמר באסון. חוטים גלויים, פלסטיק שנמס מחום, אלו דברים שהיו עלולים לגרום לשריפה או קצר חשמלי".


רוז אומר שאנשים שבדקו את הפלטות, עשו זאת בעיקר בשל האסון שאירע בברוקלין: "השימוש שעושים בפלטה, כשמשאירים אותה דלוקה למשך 24 שעות, או במיוחד בחו"ל כשיש לפעמים שלושה ימי חג ושבת רצופים, זה דורש אחראיות מירבית. אם הצלחנו למנוע שריפה אחת או קצר חשמלי בבית מסוים, הועילו זק"א ביוזמתם".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully