וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: גדולי הזמר שרים לזכרם של ילדי משפחת ששון

31.3.2015 / 20:39

שבועיים אחרי השריפה שגבתה את חייהם של ילדי משפחת ששון, הקליטו גדולי הזמר היהודי את "מדוע", שיר שהלחין איש העסקים החרדי שלמה רכניץ: "הדרך הטובה לפרוק את הרגשות היא דרך המוסיקה"

צילום תמונה: רויטרס

שבועיים אחרי השריפה שגבתה את חייהם של שבעת ילדי משפחת ששון מברוקלין, גדולי הזמר בעולם היהודי שרים לזכרם. הזמרים אוהד מושקוביץ, איציק דדיה, ילד הפלא עוזיה צדוק ומקהלת "שירה" מארצות-הברית נכנסו לאולפן והקליטו את השיר "מדוע". מילות השיר מהספר ירמיהו קובלות על האסונות שעוברים על העם היהודי.

מי שאחראי ליוזמה הזו הוא איש העסקים החרדי שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס. "אנחנו לא מבינים חשבונות שמים" אומר רכניץ, "אך כולנו חייבים להמשיך להאמין ולבטוח בקדוש ברוך הוא שכל מה שנעשה הוא לטובה. חכמים זכרם לברכה כבר לימדו אותנו שבניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל ונותר לנו רק להתפלל שכל אסון ייהפך לברכה. כשאני שומע על טרגדיות כאלו, אני לא מוצא מילים לבטא את עצמי. הדרך הטובה ביותר עבורי לפרוק את הרגשות היא באמצעות המוזיקה, שם אני מוצא את מקומי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לפרוק את הכאב". ילד הפלא עוזיה צדוק ואיציק דדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רכניץ הוא אחד מחמשת בעלי ההון החרדים הגדולים בעולם, אך מלבד זאת הוא גם מוזיקאי מוכשר. כמעט מלידה. הוא מנגן על תופים ופסנתר והלחין עשרות שירים. ללחן הזה הוא נקשר במיוחד. הייחודית של השיר מתאפיינת גם בשילוב היוצא דופן של הזמרים שמבצעים את השיר החדש. מדובר בשילוב מוסיקלי של חרדים ודתיים שמבטאים שירה חסידית ומזרחית. כך למשל, אוהד מושקוביץ, זמר ידוע בעולם המוסיקה היהודי, מופיע בעיקר בחתונות יוקרתיות במגזר הדתי והחרדי. איציק דדיה לעומתו משרת במקהלת הרבנות הצבאית של צה"ל. גם ילד הפלא עוזיה צדוק, שכבש לאחרונה את עולם המוסיקה, מאפיין את השיר בסגנון שירתו המיוחד.

"שיר מרגש ומאחד לבבות"

על העיבוד המוסיקלי אחראים איצי ברי ואלי קליין ואת ההפקה המורכבת ניהלו דוד פדידה (FDD הפקות) ויוסי רובין. "התוצאה הסופית הינה שיר מרגש ומאחד לבבות הפונה לכל קצוות העם ומתחבר לכל גווני הקשת היהודית", אומר פדידה.

זו אינה הפעם הראשונה שבה רכניץ מוציא לפועל פרויקט מרגש על רקע אירוע טראגי קשה. בקיץ האחרון כשהתרחש אירוע חטיפתם ורציחתם של איל יפרח, גיל-עד שעאר ונפתלי פרנקל, שלושת הנערים מגוש עציון, התיישב רכניץ על הפסנתר והלחין את קטע התפילה 'שומר ישראל שמור שארית ישראל'. לדבריו, זה היה כדי לפרוק את הכאב.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully