וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק האוסר על נסיעה בשבת אינו בהכרח חוק יהודי"

וואלה! יהדות

14.4.2015 / 10:59

מיכל ברמן, מנכ"לית איגוד פנים, במכתב פתוח לשר התחבורה: "תליית הסיבה בעיקרון דתי כזה או אחר, אינו אלא בריחה מדיון ציבורי שצריך להתקיים. בעולם מודרני, ובמדינה חילונית, חוק האוסר על נסיעה בשבת אינו בהכרח חוק יהודי"

פעילים למען אוטובוסים בשבת מפגינים מחוץ לבית שר התחבורה ישראל כץ, אפריל 2015. אופיר בר זהר,
ההפגנה ליד ביתו של התחבורה/אופיר בר זהר

בימים האחרונים החל דיון ציבורי ברשת בהמשך לפנייה לשר התחבורה, ישראל כץ, בנושא תחבורה ציבורית בשבת, ובעיקר בעקבות תגובתו של שר התחבורה שפטר את הנושא בטענה כי המתלוננים הם שמאלנים. כץ ציין בתגובתו שאין תחבורה ציבורית בשבת בסטטוס קוו הדתי, ונמנע מלהגיב לתלונות באופן ענייני.

אך אם עד כה סבב השיח סביב שאלת הסטטוס קוו והפן הדתי שלו, היום הצטרף לדיון איגוד פנים, המאגד בתוכו למעלה מ- 50 ארגוני התחדשות יהודית בישראל, והציג זווית שונה.

במכתב שנשלח היום לשר, כתבה מיכל ברמן, מנכ"לית איגוד פנים: "הניסיון לקבוע מראש כי איסור נסיעת תחבורה ציבורית במרחב הציבורי של מדינת ישראל הוא ערך יהודי- לוקה בחסר. כמי שעומדת בראש ארגון גג המאגד זרמים שונים בחברה הישראלית ובתרבות היהודית ... אני קוראת לך לחבור לדיון ציבורי רחב ומעמיק יותר בסוגיה".

בהמשך המכתב מציינת ברמן כי השימוש בשבת כטיעון המבטל כל דיון ציבורי הינו פסול.

"השבת הנה ללא ספק ערך יהודי, מהמתקדמים ביותר שסיפקה היהדות לעולם המערבי, יחד עם ערכים נוספים, כמו משפחה שוויון ודאגה לחלש בחברה. בעולם מודרני, ובמדינה חילונית, חוק האוסר על נסיעה בשבת אינו בהכרח חוק יהודי".
בניגוד למה שניתן לחשוב, האיגוד מעודד את השיח בנושא התחבורה הציבורית בשבת מתוך תפיסה ערכית רב ממדית, ומתוך ההבנה שדווקא שיח ציבורי רחב בסוגיה יכול להוביל לשינוי בחברה הישראלית מרובת השסעים.


מלשכת שר התחבורה סרבו להגיב.

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל כ"ץ
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully