וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלאל סמוטריץ: "הבית היהודי לא צריך הטפות מוסר מהרב סתיו על מה זה עם ישראל"

וואלה! יהדות

14.4.2015 / 12:22

ח"כ בצלאל סמוטריץ תקף בחריפות את הרב דוד סתיו בעקבות אמירותיו על חוק הגיור. "אני מציע לרב סתיו ולרבני צהר להפנות את החיצים אל הליכוד ולא לבית היהודי. זאת עבודה קלה אבל לא נכונה"

צלמים זמניים מורשים

בעקבות דבריו של הרב סתיו שאמר כי "אסור שהבית היהודי תשב בממשלה שתקבור את חוק הגיור", תקף היום (שלישי) בחריפות ח"כ בצלאל סמוטריץ מ'הבית היהודי' בראיון עם קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל והציע לרב סתיו ולרבני 'צהר' לתקוף במקום זאת את הליכוד. "לא חוכמה להפנות את החיצים כל הזמן אל הבית היהודי, הבית היהודי לא צריך הטפות מוסר מהרב סתיו על מה זה עם ישראל", אמר סמוטריץ.

הוא הוסיף: "אני רוצה לראות את הרב סתיו אוזר אומץ, תוקף את ראש הממשלה ותוקף את הליכוד. הרי מי שנכנע לדרישות החרדים, רוצה לבטל את החלטת הממשלה, מי שדורש כרגע להפקיע את משרד הדתות מהידיים שלנו ולהחזיר אותו לשליטה חרדית מסואבת שמו שהייתה בו הרבה מאוד שנים ולקחת אחורה את המהפכה שאנחנו התחלנו לקדם בקדנציה האחרונה זה הליכוד וראש הממשלה". סמוטריץ סיים את דבריו בהצעה: "אני מציע לרב סתיו ולרבני צהר להפנות את החיצים אליהם ולא לבית היהודי, זאת עבודה קלה אבל לא נכונה".

הרב דוד סתיו. עומר מירון
הרב דוד סתיו/עומר מירון

בתגובה לדברים, אמר הרב שלמה ריסקין, רבה של אפרת כי "הבית היהודי צריך להיות הבית לכל היהודים ולא רק לחרדים ולחרד"לים, שאינם לוקחים אחריות לכלל ישראל בעניין של חוק הגיור".

הרב ריסקין הוסיף כי "נדהמתי שמתקיפים יהודי כמו הרב סתיו. אני הייתי מצפה ממנו שיגיב לדברי הרב סתיו שבכוונתו לעמוד איתן לצד הנושא החשוב של חוק הגיור. בלי החוק הזה בעוד 20-30 שנה החברה הישראלית תתפצל ליהודים כהלכה ולישראלים שאינם יהודים כהלכה, המצב הזה יהרוס את החזון המתממש של קיבוץ הגלויות ושל שיבת יהדות רוסיה למולדת".


בראיון שהעניק השבוע לאתר "כיפה", אמר הרב סתיו כי "אסור שהבית היהודי תשב בממשלה שתקבור את חוק הגיור. גאולתם של ישראל והחזרת הילדים הביתה חשובה לתהליך הגאולה לא פחות מכל ישוב או ישיבה. הגיור היא מצווה מהתורה לא פחות מיישוב ארץ ישראל ואני מאמין שהבית היהודי יתעקשו בנושא".


עדכון ראשון: 17:00

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully