וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיעה העת למנות שר דתות ממפלגה לא דתית

20.4.2015 / 12:51

כאשר שרי דתות חפצים במשרד זה בכדי להמשיך במינוי מקורבים מן המגזר הנכון לטעמם, באופן שגורם לביזוי ערכי היהדות, מחובתנו לעצור את המגמה המושחתת הזו. ולכן, יש למנות אדם מסורתי שלא מן המפלגות הדתיות, לתפקיד השר לשירותי דת

נפתלי בנט ואלי בן דהן בטקס השבעת כנסת 20. עומר מירון
השר לשירותי דת נפתלי בנט וסגנו הרב אלי בן דהן/עומר מירון

הגיעה עת חלוקת השלל. בתיק שירותי הדת חפצים ש"ס והבית היהודי. אכן נוגעת היא ללב שאיפתן של מפלגות אלו להרעיף, באמצעות המשרד המיניסטריאלי, שפע של אהבת תורה ויראת שמים לכלל הציבור, לעם שבשדות.

כמי שעסק רבות בענייני המשרד לשירותי דת, ברבנות ובדיינות ובשאר הסמכויות אשר העניק המחוקק למשרד זה, אני יכול להעיד כי למרבה הצער, תאוותן של המפלגות הדתיות בשליטה במשרד זה, היא בעיקר לצורך השפעה על מינוי רבנים וכלי קודש כלבבן, למשרות ממלכתיות.

מינוי רבנים למשרה רמה היא פסגת השאיפות של כל שר לשירותי דת. בכך יכול השר להוכיח לשולחיו את הצלחתו בתפקיד, הצלחה הנמדדת, בעיקר במינוי רבנים המקורבים להשקפת עולמו או אם תרצו מינוי של בעלי כיפה מתאימה.

כמי שפעל בבג"צ לעצירת הליכים לא ראויים למינוי רבנים בערים שונות, וכמי שפעל נגד הליך הבחירות למועצת הרבנות הראשית לישראל (הליך בו הוציא בג"צ צו על תנאי), אני יכול להעיד כי המטרה היא המקדשת את ההליכים.

כך נבחרו בעבר הקרוב והרחוק, רבנים ודיינים לתפקידים רמים כאשר לפחות אצל חלקם, עיקר כישוריהם היה בקשריהם. קורטוב של לימוד תורה, קרבה בלתי אמצעית למקבלי ההחלטות והופ "קצין תהיה לנו". כך גם ההליך בו נבחרו לפני כשנה "עשרת רבני הדיל" למועצת הרבנות הראשית בדיל מושחת בו הסכימו ביניהם המפלגות הדתיות אשר חברו יחדיו לבחור את עשרת הרבנים אשר אך סיימו קדנציה, לעוד קדנציה משמימה לא פחות מקודמתה. בעוד מועמדים ראויים, בעלי יכולת מוכחת ותחושת שליחות בוערת, נותרו בצד ועיניהם משתאות וכלות.

את תוצאות הליכי המינויים והדילים של המפלגות הדתיות אנו רואים בתחומי האי עשייה של שירותי הדת שהם הממשק העיקרי עם הציבור החילוני והמסורתי בחיי היום יום. ממשק אשר מעצם טיבו עשוי להתאפיין בקירוב לבבות ובאהבת ישראל, אך למרבה הצער מתמצה לא אחת במפגש עם בעל שררה מזעיף פנים וחסר מוטיבציה.

שני הרבנים הראשיים: הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, אוגסט 2013. יואב דודקביץ'
הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף/יואב דודקביץ'

כאשר שרי דתות חפצים במשרד זה בכדי להמשיך במינוי מקורבים מן המגזר הנכון לטעמם, באופן אשר גורם לביזוי ערכי היהדות, מחובתנו לטכס עצה כיצד נעצור את המגמה המושחתת וזאת באמצעות חשיבה "מחוץ לקופסה". ולכן, יש למנות אדם מסורתי שלא מן המפלגות הדתיות, לתפקיד השר לשירותי דת.

הדעת נותנת כי מינויו של אדם הגון, מסורתי, אוהב ישראל ומסורת ישראל, אשר איננו נגוע בזהות השקפות ואידיאות עם מי מן המגזרים הדתיים הפוליטיים, עשוי להיות חף מחשד לאמביציה למנות רבנים וכלי קודש מזרם מסויים או בעלי כיפה מזן אחד. סביר כי דווקא שר שאינו מחוייב למפלגתו הדתית, ייתן בהעדפותיו משקל ראוי ונכבד יותר, לכישוריו של הרב ולמידת התאמתו לתפקידו, באופן אשר עשוי להרבות כבוד שמים ואהבה למסורת ישראל.

אכן, אין חדש תחת השמש. מינויו של שר מסורתי לתפקיד שר הדתות יכול ויהא משב רוח רענן וכבר היו דברים מעולם עת כיהנו שרי דתות מסורתיים אשר תרמו את תרומתם להליכים הוגנים וראויים יותר מאשר עשו זאת שרי דתות מן המגזרים הדתיים הקלאסיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully