וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יש חובה על פי היהדות לעזור לנפגעים בנפאל?

27.4.2015 / 10:00

אתמול המריאה לנפאל משלחת של פיקוד העורף שכללה מטען רב ו-260 חיילים, קצינים ומפקדים. שאלה שהתקבלה במדור השו"ת רצתה לברר האם מוצדק מבחינת היהדות שמדינת ישראל תשלח להציל חיי אנשים בקצה העולם בזמן שהכסף הזה יכול להציל חיי יהודים?

צילום: רויטרס

שאלה

האם מוצדק שמדינת ישראל תשלח להציל חיי אנשים בקצה העולם בזמן שהכסף הזה יכול להציל חיי יהודים כאן במדינת ישראל, ובכלל, האם יש לנו חובה על פי התורה לעזור לנפגעים בנפאל?

תשובה

מדינת ישראל צריכה לשלוח צוותי הצלה למקומות אשר מתרחש בתוכן אסון חריג. לצערנו, מדינת ישראל צברה ניסיון רב במתן עזרה באירועים קשים שיש בהם נפגעים רבים.

מלבד העניין שיש כאן פן מוסרי פשוט להציל כל אדם שנברא בצלם, יש בכך גם קידוש השם גדול כשהמדינה מושיטה עזרה באירועים מסוג זה. מדובר במתן סיוע חד פעמי ובמקרה כזה לא צריך לשאול שאלות של קדימה וסדרי עדיפויות. זאת ועוד, יתכן ובין הנפגעים ישנם ישראלים כך שבכל מקרה המדינה צריכה לסייע.

אלפים רבים של ישראלים פוקדים את נפאל ולכן מערכת היחסים שלנו עם המדינה היא מיוחדת וטובה. יש כאן עזרה הדדית מכיוון שהם בעצמם מוציאים משאבים על מנת לעזור למטיילים ולחלצם, כך שבמקרה זה יש לנו חובה מוסרית כפולה להשתתף בחילוץ ובעזרה.

משיב הרב מאיר נהוראי, יו"ר רבני בית הלל

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully