וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר ביטל טקס בר ובת מצווה לילדים עם מוגבלויות

29.4.2015 / 12:53

ראש העיר רחובות, הורה לבטל טקס בר ובת מצווה לילדים עם מוגבלויות. הסיבה: בית הכנסת הוא מסורתי ולא אורתודוקסי. "הוא כופה על הילדים את השקפתו הדתית, ומבזה גם את עירו וגם את היהדות". העירייה: "מנענו כפייה אנטי דתית על הורים אחרים"

ראש העיר ביטל טקס בר ובת מצווה לילדים עם מוגבלויות. הסיבה: בית הכנסת מסורתי. פייסבוק, צילום מסך
ראש העיר ביטל טקס בר ובת מצווה לילדים עם מוגבלויות. הסיבה: בית הכנסת מסורתי/צילום מסך, פייסבוק

ראש העיר רחובות רחמים מלול, הורה לבטל טקס בר ובת מצווה לילדים עם מוגבלויות שהיה אמור להתקיים ביום חמישי הקרוב, בשל שתוכנן להתקיים בבית הכנסת המסורתי. מלול, לשעבר ח"כ בש"ס, דרש להעבירו לבית הכנסת אורתודוקסי בטענה שהורים בבית הספר התנגדו לקיומו של האירוע במתכונתו הנוכחית. ההחלטה התקבלה יומיים לפני הטקס שבו היו אמורים לקחת חלק נערים ונערות רבים מבית הספר ''לוטם'' בעיר והם נערכו לכך מספר חודשים.

את בית הספר לוטם בנתה העירייה מתוך רצון להשאיר את הילדים בעלי מוגבלויות במסגרות חינוך בתוך העיר. ולפיכך המסגרת משלבת ילדים חילוניים, דתיים וחרדיים מכל אזור השפלה. לפי העירייה, הורים מהמגזר הדתי, שילדיהם לומדים במוסד פנו אליה בתלונה על כך שקיום הטקס בבית כנסת רפורמי מונעת את הגעתם אליו.

מי שהיה אחראי להפקת האירוע היא "התנועה המסורתית". תפיסתה גורסת, בניגוד להשקפה ההלכתית האורתודוקסית, שגם ילדים עם מוגבלויות נספרים למניין בהגיעם לגיל מצוות, וזכאים לעלות לתורה ככל ילד או ילדה אחרים בהגיעם לגיל מצוות. התוכנית של התנועה המסורתית, פועלת ברחבי הארץ כבר למעלה מ- 20 שנה, זכתה בפרס 'קרן שלם', ובמסגרתה עלו לתורה אלפי ילדים עם מוגבלויות.

אחרי שהורה מלול לבטל את האירוע, קיימו ההורים התייעצות והחליטו לקיימו על אף ההחלטה, שלא במסגרת בית הספר. אולם, התייעצות נוספת הובילה למסקנה כי בשלב זה לא ניתן לקיימו מאחר והילדים בבית הספר זקוקים לליווי הצוות המקצועי, מגבלה שאינה מאפשרת את קיום האירוע אחרי שעות הלימודים.

"ראש העיר משתמש בילדים ככלי משחק וכבני ערובה במגרש הפוליטי שלו", אמר בתגובה עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית "הוא כופה עליהם את השקפתו הדתית, ומבזה גם את עירו וגם את היהדות. לא הילדים מעניינים את ראש העיר. כמה עצוב, כמה מקומם". בתנועה המסורתית הוסיפו בתגובה בדף הפייסבוק הרשמי: "כמה כואב שראש העיר מבטל כלאחר יד אירוע כה חשוב ומשמעותי, אך אנחנו לא נהיה כלי משחק בידי ראש העיר. בעצה אחת עם ההורים הוחלט לקיים את הטקס, שלא במסגרת בית הספר. מזל טוב לחוגגים בהגיעם לגיל מצוות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראש העיר משתמש בילדים ככלי משחק ". יזהר הס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד לטענות, בעירייה טוענים כי היא "פנתה למנהלת בית הספר והודיעה לה כי הטקס לא יוכל להתקיים במתכונת זו, משום שזו היא כפייה אנטי דתית על הורים אחרים. לראש העיר אין שום התנגדות שכל הורה יפעל על פי דרכו ואמונתו ויקיים טקס עלייה לתורה בכל מקום בו הוא חפץ, אך לא במסגרת טקס רשמי שמאורגן מטעם בית הספר ואשר אמור להיות מקובל על כלל ההורים. הטענה לפיה הרבנים", הוסיפו בעירייה, "כביכול דוחים את הילדים בעלי המוגבלויות בטעות יסודה. אין החלטה זו נוגעת דווקא לילדים בעלי מוגבלות וכל ניסיון לקשר בין הדברים הוא פופוליסטי ונועד אך ורק ללבות את המחלוקת בין ההורים".

רחמים מלול ראש העיר רחובות. מתוך עמוד הפייסבוק רחמים מלול, אתר רשמי
"הטענה לפיה הרבנים כביכול דוחים את הילדים בעלי המוגבלויות בטעות יסודה". ראש העיר רחמים מלול/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק רחמים מלול

עוד אמרו בתגובה: "לצערנו הרב, מנכ"ל התנועה המסורתית לא רואה לנגד את עיניו את טובת כלל ילדי בית הספר, והודיע כי הוא לא מקבל את הסכם הפשרה ובחר לצאת בקמפיין בתקשורת, שכולו לצורכי יחסי ציבור בלבד, תוך ליבוי המחלוקות. אנו מקווים כי התנועה המסורתית תחזור בה מליבוי מחלוקות ותראה לנגד עיניה את טובת הילדים בלבד. לסיום הוסיפו: "באשר לדברי בלע שמפיץ מנכ"ל התנועה המסורתית בדבר ראש העיר, יש לציין כי העירייה תומכת כספית שנתית בבית הכנסת הרפורמי, דבר שלא היה טרום כהונתו של מלול" .

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully