וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה עובד בל"ג בעומר, אז למה לא עם רובי וויליאמס?

30.4.2015 / 10:00

בשבוע הבא, נרתמת הרכבת, יחד עם חברות האוטובוסים, למבצע שינוע עשרות אלפי אנשים להילולת ל"ג בעומר במירון. איתרע מזלו של רובי וויליאמס להופיע בת"א דווקא בשבת נטולת התחבורה הציבורית. וכך, במקום פתרונות ראויים, נקבל פקקי ענק באזור כולו. הגיע הזמן לשינויים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההיערכות לקראת המופע של כוכב הפופ במוצ"ש בפארק הירקון שוב מעמידות באור מגוחך את הטענות כנגד הפעלת תחבורה ציבורית רציפה בכל ימות השבוע.

אם אתם אוהבים ללכת להופעות וגם משקיעים מדי פעם בכרטיס להופעה של אמן מחו"ל, נותר רק לקוות שיש לכם גם רכב פרטי, אחרת איך תגיעו להופעות הנערכות במוצאי שבת? מארגני המופע של אמן הפופ רובי ויליאמס, למשל, השקיעו, ללא כל ספק, בניסיונות להקל על ההגעה והיציאה מהמופע - מפה מפורטת של צירי התנועה, הוראות הכוונה מדויקות, הכשרת חניונים ייעודיים ושינויים בהסדרי התנועה.

היערכות מרשימה ונחוצה, אבל מה אם אין לך רכב פרטי? מהן האפשרויות העומדות בפניך? תשובת המארגנים היא - "לקבלת עדכונים אודות הסדרי התנועה בערב זה, יש ליצור קשר ולהתעדכן מול החברות השונות". שורה אחת סתומה שפירושה המעשי הוא "זאת לא הבעיה שלנו". עוד הוסיפו המארגנים כי "בסיום ההופעה ניתן לחזור הביתה בנוחות ובמהירות עם רכבת ישראל", אבל, אם כבר מישהו הגיע ברכב פרטי, כנראה שהרכבת חזרה לא תעזור לו.

אירועים המוניים אינם אתגר משמעותי עבור מערכות התחבורה הציבורית בישראל – כמה ימים אחרי ההופעה המתוכננת בפארק, נרתמת הרכבת, יחד עם חברות האוטובוסים, למבצע תחבורתי רחב היקף לשינוע עשרות אלפי אנשים להילולת ל"ג בעומר המסורתית בהר מירון. רכבות מיוחדות, מחירים מסובסדים, שאטלים מאורגנים וסגירת צירי תנועה לתחבורה ציבורית בלבד. אירוע זה, ואחרים, מוכיחים כי ישנה בארץ תשתית תחבורתית המסוגלת להתמודד עם מבצעים מורכבים, ממש כמו באירופה.

איתרע מזלו של רובי וויליאמס להופיע בתל אביב דווקא בשבת, נטולת התחבורה הציבורית. וכך, במקום פתרונות ראויים של תגבור קווי רכבת ואוטובוסים קיימים או אפילו כרטיס משולב להופעה ולרכבת, נקבל פקקי ענק ועומסי תנועה כבדים בדרך רוקח ובאזור כולו. מנגד, חברות היסעים פרטיות נכנסות אל הוואקום שנוצר ומציעות את שירותיהן, שהביקוש הגדול אליהם משקף עוד יותר את רצונם של המגיעים למופע שלא להשתמש ברכב פרטי. הרצון, הנדיר, לוותר על נוחות הרכב, מעמיד באור מגוחך את הטיעון המוכר של חילול שבת המוני. מי שהולך להופעה בשבת ממילא מחלל אותה, האם חילול שבת המוני יכול להתבצע רק באמצעות תחבורה ציבורית? האם 30 אלף קוני הכרטיסים, שיגיעו למקום בכ-20 אלף כלי רכב, שידרשו היערכות משטרתית מוגברת ויפקקו את האזור, אינם מהווים חילול שבת המוני?

ההילולה השנתית של ל"ג בעומר במירון, 27 אפריל 2013. גלעד שושן, ג'יליס
שאטלים מאורגנים וסגירת צירי תנועה לתחבורה ציבורית בלבד. ההילולא במירון/ג'יליס, גלעד שושן

הישראלים אוהבים את הרכב הפרטי, אבל כאשר הם מוכנים כבר לוותר עליו, אפילו אם זה לערב אחד, על המדינה לדאוג שלאזרחיה תהיה האופציה הטובה והחסכונית ביותר, ואל לה להפקיר אותם לחסדי השוק הפרטי.

אבל הרשויות האחראיות ממשיכות למרוח אותנו בתירוצים של: "בדקנו, ואף אחד לא רוצה לנסוע בשבת", הנשמעים תלושים מהמציאות יותר ויותר, במיוחד לאור התנועה הערה של רכבות עמוסות ואוטובוסים מלאים ביום העצמאות בו עובדת התחבורה הציבורית במתכונת מצומצמת. ההופעה המתקרבת מראה לנו כי לא חסרות הוכחות בשטח שמראות כי האם תהיה לישראלים אפשרות, הם יעדיפו את התחבורה הציבורית. יש ביקוש אדיר, בואו נייצר לכך היצע מתאים.

ובכל מקרה, תהנו בהופעה !!!

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully