וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים נגד הצאצא של החפץ חיים ב"האח הגדול"

11.5.2015 / 18:26

ישראל גודוביץ' שנכנס לבית 'האח הגדול' עורר עניין רב במגזר החרדי בשל ייחוסו המשפחתי ל"חפץ חיים". "אירוני שבעוד מאבק חייו של הסבא היה נגד לשון הרע, משתתף הצאצא בתוכנית שכל כולה מבוססת על מציצנות ורכילות זולה"

ישראל גודוביץ'. מור שאולי
ישראל גודוביץ'/מור שאולי

התכנית "האח הגדול VIP" החלה אמש, 11 מתמודדים נכנסו לבית בתקווה להישאר בו עד סוף העונה, אך עבור החרדים רק אחד מהמתמודדים עונה להגדרה האמיתית של ה-VIP: ישראל גודוביץ'. הוא אושיה תל אביבית, לא חובש כיפה, אבל בכל זאת הצליח לעורר עניין רב בקרב מובילי דעת קהל חרדים ובקבוצות וואטסאפ שבהן חרדים רבים.

הסיבה העיקרית לכך היא ייחוסו המשפחתי. סבא רבא של אמו הוא ה"חפץ חיים", הרב ישראל מאיר הכהן, שהיה אחד מהמנהיגים החרדים החשובים באירופה של לפני המלחמה. גודוביץ' עצמו נולד זמן קצר לאחר פטירת הסבא הגדול, ונקרא על שמו - ישראל מאיר. על אף שאינם צופים בתוכנית, רוב החרדים שעסקו בכניסתו של גודוביץ' לבית האח הגדול התייחסו בעיקר לאירוניה שיש בכך שבעוד ש"החפץ חיים", סבא רבא של אמו, היה כולו מזוהה עם הימנעות מלשון הרע ורכילות, הצאצא נכנס לתוכנית שמזוהה עם מציצנות ורכילות.

החפץ חיים. Creative Commons
אחד מהמנהיגים החרדים החשובים באירופה של לפני המלחמה. "החפץ חיים"/Creative Commons

אבי גרינצייג, עורך האתר החרדי "בחדרי חרדים", פרסם סטטוס בפייסבוק שבו הדגיש כי אינו צופה בתוכנית, אך הדגיש את הכאב החרדי בכך. "מהנדס העיר תל אביב, ישראל מאיר גודוביץ', בן נינתו של החפץ חיים ז"ל הקרוי על שם הסב הגדול, נכנס אמש לבית האח הגדול", כתב גרינצייג, "כמה אירוניה טמונה בכך שבעוד מאבק חייו של הסבא היה נגד לשון הרע וחדירה לחייו של הזולת, משתתף הצאצא בתכנית שכל כולה מבוססת על מציצנות ורכילות זולה".

הזמר והיוצר ישי לפידות טען כי "זה אולי הסיפור הישראלי עכשווי". לפידות הסביר כי "נין של צדיק נשגב, גאון הדור היהודי, שחרת על דגל היהדות את שמירת הדיבור ואיסור לשון הרע - נכנס ככוכב לתוכנית הכי צהובה בעולם התקשורת והבידור הישראלי. המרחק בין ישראליות ליהדות מעולם לא נראה ברור וכואב יותר".


בקבוצות וואטסאפ שבהן חברים עיתונאים, יוצרים ואישי ציבור חרדים, הטונים היו חריפים יותר, פחות עם התייחסות לכניסתו של גודוביץ' לבית האח הגדול, אך יותר עם אמירות נגד התוכנית עצמה. אחד החברים בקבוצה כתב: "אחרי תוכניות מגעילות כאלו המלאות בטומאה הם רוצים שנלך לצבא להגן על זימתם ותועבתם. שיגידו תודה שאנחנו מסכימים לגור במדינה הזאת ולא בורחים מהגועל של חלק גדול מתושביה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully