וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליצור הווה ועתיד בהם יהודים מחוברים ומחויבים זה לזה"

11.5.2015 / 14:50

אם קידום סולידריות בין יהודים בישראל ובעולם וקידום סובלנות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית, היא בדמכם, כדאי שתכירו את קרן נדב שהכריזה על פרויקט מענקים ליוזמות חדשניות, במסגרתו תעניק 4 מלגות על סך כולל של 400,000 ש"ח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בשנת 2003 נוסדה על ידי לאוניד נבזלין ושותפיו ולדימיר ברודנו ומיכאל דובוב – קרן נדב. המטרה הייתה לתמוך ביוזמות המקדמות הבנה של המושג "עמיות יהודית", בניית הזהות הקולקטיבית היהודית ויצירת קשרים מתמשכים בין יהודים ברחבי העולם.

הקרן היא בין הארגונים הראשונים שהחלו לקדם ולהטמיע את המושג "עמיות יהודית" דרך פרויקטים שונים. מטרתה של תפיסה זו של עמיות, אותה מובילה הקרן, היא ליצור הווה ועתיד בהם יהודים, באשר הם, המרגישים מחוברים ומחויבים זה לזה, לגורל המשותף ולהיסטוריה אותה הם חולקים.

פעילות הקרן והמענקים שהיא נותנת נועדו להבטיח כי גם במאה ה-21 תחושת השייכות המודעת לעם היהודי היא הבסיס לעמיות. הקרן הציבה לה כמטרה, לקדם את הנושא תוך התבססות על המורשת התרבותית, הדתית וההיסטורית של העם היהודי, והיא פועלת על בסיס ההכרה במגוון הרחב של הדרכים בהן ניתן להגדיר יהודי, תוך מתן ביטוי להבדלים הרבים והגיוון בקרב העם היהודי.

קרן נדב הכריזה על פרויקט מענקים ליוזמות חדשניות, במסגרתו תעניק 4 מלגות על סך כולל של 400,000 ש"ח לצורך קידום הפרויקטים.

על הפרויקטים והיוזמות המגישים מועמדות למכרז לעסוק בחיזוק הקשרים בקרב הקהילה היהודית הגלובלית, בקידום סולידריות בין יהודים בישראל ובעולם ובקידום הבנה הדדית וסובלנות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית.

המענק יינתן בתחומים: התחדשות יהודית, מנהיגות יהודית צעירה, מדיה (אינטרנט, טלויזיה וכדומה), אמנות חזותית ואמנויות הבמה.

  • עוד באותו נושא:
  • קרן נדב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully