וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבילכם אני לא חרדי

14.5.2015 / 10:00

למדתי בישיבת פוניבז' ואחרי כולל אברכים שירתי שירות ארוך בצה"ל, ונושא כיום דרגות סא"ל. כיום אני מחלק את יומי בין לימוד התורה לבין עבודה במסגרתה כל חודש אני מעביר כחוק עשרות אלפי שקלים לרשויות המס – אולם למרבה הפלא, אינני נספר כחרדי

חרדים על רקע דגל ישראל מואר במנורות לד. AP
חרדים על רקע דגל ישראל מואר במנורות לד/AP

לפני נתוני הלמ"ס, רוב רובו של הציבור החרדי איננו משרת בצבא ואיננו עובד, או במילים אחרות - יושב 'כאבן ריחיים' על צווארם של הפראיירים החילונים שאינם מאמינים ולא חפצים בתורתם של אלו, ובטח שאינם מסכימים לפרנס את אותם פרזיטים לעת מצוא. גם אני כאדם חרדי, יכול להזדהות עם התחושות והכעס המצטבר על אותה קבוצה שהוגדרה זה עתה ''כאבן ריחיים על צוואר כולנו'', אלא שגם הנתונים הללו שגויים בתכלית.

אני שלמדתי בצעירותי בישיבת פוניבז', השתלמתי בכולל אברכים, ולאחר מכן שירתי שירות ארוך בצה"ל, ונושא כיום דרגות סא"ל. כיום אני גמלאי צה"ל שמחלק את יומי בין לימוד התורה, לבין עבודה במסגרתה אני מנהל חברה המעסיקה כ-30 עובדים. כל חודש אני מעביר כחוק עשרות אלפי שקלים לרשויות המס – אולם למרבה הפלא, אינני נספר כחרדי.

כי חרדי בהגדרת הסטטיסטיקה של מדינת ישראל, הוא אחד כזה שלא עובד ולא שירת בצה"ל. משום כך, גם בני מחמדי, ששירת ועובד – גם הוא בעיניה של המדינה ששמה לעצמה משקפיים אטומות מתוצרת הלמ"ס, נספר כחילוני כשר למהדרין. שלא לדבר על אבי, חרדי שכיהן עד לא מכבר כפרופסור למשפטים – שלגביו "מאן דכר שמיה", הוא לשיטתם בוודאי לא שייך למיעוט הבזוי ''שיושב כאבן ריחיים'' על צוואר כולנו.

בחנתי בעיניים פשוטות, לא מקצועיות כמו אלו שמחזיקים בלמ"ס, סתם בעיניים פשוטות שעליהם משקפיים המשקפות את המציאות הפשוטה שבה אני חי, ומצאתי שבכל הסביבה הקרובה אלי, הן במשפחה המצומצמת והמורחבת, והן בשכונה החרדית בה אני חי, אין בית שאין בו לפחות עובד אחד. לרוב שני בני הזוג עובדים.

ואם יש מישהו שמפקפק בנתונים שהצגתי, אני מזמין אותו באופן אישי לבוא איתי ולראות את העובדות בעיניו.

יש כאלה שאינם מעוניינים שמכספי המיסים שהם משלמים ימומנו לומדי התורה. יש כמוני, שאני ורעייתי והחברה שבבעלותי – מעבירים כל חודש את כספי המיסים, ואיננו מעוניינים שמכספי המיסים ימומנו אגודות ספורט, תרבות ואומנות, שהם זרים לנו, ואיננו משתתפים בהם ולא נהנים מעצם קיומם כלל ועיקר.

לו רק היו שואלים אותי, הייתי מבקש להעביר את כל 100% מהמיסים שאני משלם – לישיבות ולבני התורה. כי אמי שהייתה מורה להיסטוריה במשך עשרות שנים, לימדה אותי, שכל כוחנו ועוצמתנו כעם, ויתרה מכך, עצם הגעתנו לארץ ישראל ולמדינת ישראל, היא בזכותם של אלו שבמשך 2000 שנה, אחזו בדגל תורת-ישראל ולא הירפו ממנו לרגע. הם אלו ששקדו על לימוד התורה. גם אלו שאחזו רק בחרב ובחנית, תרמו את תרומתם לאותה השעה, אבל לא יותר מכך.

אגב, איך יחושו ידידיי החילונים, אם וכאשר ימונה במדינת ישראל שר חינוך שיקבע את תוכנית הליב"ה של מדינת ישראל – שבה יהיה יותר לימוד תורה וגמרא, יותר תנ"ך ומשניות, ופחות מכך, שאר מקצועות החול, משום שהוא יחשוב שזהו הדבר הנכון לעצם קיומנו כעם? אני מניח שתהיה כאן התקוממות אדירה, אם לא מלחמת אחים.

מהומות בישיבת פוניבז' בבני ברק, 01.02.2015. משה עזריאל,
ישיבת פוניבז'/משה עזריאל

ומדוע, אם כן, לשר החינוך המפוטר מלפני חודשיים מותר היה לכפות על ציבור גדול ואיכותי שישנה ממנהגו, שישנה מדרך חייו בה הוא נוהג מזה 2000 שנה, ויכפה עליו לימודים שאינם חלק מהתרבות שלו?

ומדוע כאשר הציבור החרדי לא יאות לקבל על עצמו את גחמות השר – יבולע לו בכך שתקציבי החינוך לו זוכים כל ילדי ישראל – ידלגו להם מעל ראשיהם של בנינו? מדוע הילד החילוני מתוקצב על ידי המדינה בחינוך חובה חינמי ולילד שלי שלומד בחיידר אני צריך לשלם? האם דמי המיסים שאני משלם אינם אדומים מספיק?

ואולי זה רק בגלל שבכלל מישהו בלמ"ס קבע באופן שרירותי וחסר אחריות שאנחנו לא עובדים ולא משרתים למרות שגם אני בגילי המתקדם נקראתי לדגל ונתבקשתי שלא לנצל את זכותי להשתחרר סופית משירות מילואים, ואני ממשיך לעשות מילואים בשמחה ובאהבה.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully