וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדית ביקשה להתחתן וגילתה שהיא ומשפחתה אינם יהודים

14.5.2015 / 12:43

חרדית פנתה לבית הדין בנתניה כדי לברר את יהדותה. לאחר שהגישה את המסמכים, גילתה שגיור אמה אינו בתוקף. התוצאה: 50 בני משפחה שהתייצבו להליך גיור מהיר: "היה חשש לפירוק המשפחה"

נשים חרדיות. AP
אילוסטרציה/AP

צעירה מסמינר חרדי פנתה לאחרונה לבית הדין הרבני בנתניה כדי לברר את יהדותה. היא רצתה להתחתן וכחלק מההליך התבקשה להגיש את מסמכי אמה. אך אלה חשפו את מה שלעולם לא תיארה. הגיור שנעשה לאמה בשנות ה-60 אינו בתוקף מאחר ונעשה על ידי אדם שאינו מוסמך. התוצאה הקשה הביאה ל-50 בני משפחה שהתייצבו על מדרגות בית-הדין להליך גיור מהיר.

הנערה, בת 20 הגיעה לבית הדין בבקשה לברר את יהדותה. כשנשאלה למסמכים, השיבה שהיא לא מבינה את הסיבה בגינה נשלחה לבית הדין והסבירה כי אחיותיה הגדולות וכן אחיה כבר נישאו בארץ. נוסף לכך, מבירור שעשתה עם הוריה נאמר לה כי אמה עברה גיור עוד בטרם נישאה לאביה. הבחורה הניחה שזו הבעיה. המזכיר הראשי של בית הדין הרב אלון ארביב פנה לרבנות הראשית לישראל, על מנת שיבדוק את המסמך שהגישה הנערה.

בתשובת הרבנות הראשית נמסר: "בית הדין שגייר, אינו מוסמך לגייר. האישור שהוגש אינו בר תוקף ואינו מוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל". הרב ארביב מספר כי "בית הדין נדהם מהאישור שקובע כי הבחורה אינה יהודיה, שהרי על פי ההלכה, יהדות נקבעת על פי האם, ואם היא עברה גיור שלא לפי ההלכה, משמעות הדברים שגם הבת אינה יהודיה וגם אחיה ואחיותיה וילדיהם. מדובר פה על אסון משפחתי של 50 איש מעוכבי נישואין".

חתונה חרדית. Oded Balilty, AP
רצתה להתחתן וכחלק מההליך הגישה את מסמכי אמה. למצולמים אין כל קשר לכתבה/AP, Oded Balilty

ההחלטה עברה מיד בין בני המשפחה "כאש בשדה קוצים", אומר ארביב שמספר גם כי "לבית- הדין הגיעו הוריה, אחיותיה ואחיה וכולם ביקשו לדעת את מעמדם. עלה גם חשש לפירוק המשפחה מצד החתנים שילדיהם בחזקת גויים". בית הדין ערך בירור מעמיק נוסף, התיר את אם המשפחה ובכך הכשיר את המשפחה כולה. בית הדין העביר את ילדי המשפחה ונכדיהם טבילה ביום מרוכז.

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור שיבחה את בית הדין הרבני "יש לשבח את בית הדין הרבני על המאמץ והמסירות שהושקעה במקרה על מנת למצוא פיתרון הלכתי לבעיה אנושית".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully