וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר ממיליון איש יאמרו שמע ישראל באותה שעה"

17.5.2015 / 19:34

''שמע ישראל'' היא הקריאה האולטימטיבית של העם היהודי, כזו שנשמעה במשך אלפי שנים. עכשיו יש מי שלקח את זה צעד אחד קדימה: הערב, ב-21:30, אמרו יחד יהודים מכל רחבי העולם את ''שמע ישראל''. מירי בוהדנה: "זו שעת רצון מאד גדולה, אני מאד אוהבת את השם"

באדיבות המצולמים

"כשהלב בוכה רק אלוקים שומע... שמע ישראל אלוהי אתה הכל יכול. נתת לי את חיי נתת לי הכל", פותח שירה המפורסם של שרית חדד, שהפך באופן נדיר לקונצנזוס בקרב חרדים, דתיים וחילונים כאחד. קריאת ''שמע ישראל'' היא הקריאה האולטימטיבית של העם היהודי, כזו שנשמעה במשך אלפי שנים. במרתפי האינקוויזיציה ועל המוקד, בגטאות ובפרעות הקוזאקים, תמיד הייתה הקריאה הנצחית סמל לאמונתו של היהודי באלוהיו. עכשיו יש מי שלקח את זה צעד אחד קדימה: הערב, בשעה 21:30, אמרו יחד יהודים מכל רחבי הארץ והעולם את ''שמע ישראל''.

היוזמה נולדה לפני כשבועיים כשמיכאל גרינוולד, חרדי שמעדיף לשמור על אנונימיות מוחלטת, קיבל השראה מהאסון שבו נספו שבעת ילדי משפחת ששון בשריפה שפרצה בביתם בברוקלין. היוזמה צברה תאוצה ברשתות החברתיות, קיבלה חשיפה בתחנות הרדיו החרדיות, והפכה מהר מאד לנחלתם של אלפי יהודים מכל רחבי העולם.

כולם אומרים שמע ישראל. באדיבות המצולמים
הרב ארוש מצטרף ל"שמע ישראל"/באדיבות המצולמים
כולם אומרים שמע ישראל. באדיבות המצולמים
רינת מצטרפת הערב/באדיבות המצולמים
כולם אומרים שמע ישראל. באדיבות המצולמים
הערב היא תגיד "שמע ישראל". עינב בובליל/באדיבות המצולמים

"יותר ממיליון איש יאמרו הערב שמע ישראל באותה שעה", העריך שדר הרדיו החרדי משה בן לולו, "יהודים מלוס אנג'לס, הודו, סין, אנגליה ומישראל יגידו שמע ישראל כי זה טוב". בן לולו אמר כי "זו ההוכחה לכך שאפשר למצוא את המכנה המשותף בין כולנו. חייבים למצוא רגעים מאחדים ולא חלילה להתרגל לפלגנות ולשנאה. אני מקווה שזה יהיה התחלה טובה של עוד הרבה רגעים מהסוג הזה".

גם רבנים, אישי ציבור וסלבריטאים רבים הצטרפו ליוזמה הזו. בין היתר, מירי בהודנה, שרית חדד, רינת גבאי, השחקן זבולון מושיאשווילי ופליטי ריאליטי כמו אחי נתן ואורטל גושן מ"האח הגדול". "כל מה שקשור לרוחניות ואהבת השם - אני שם", סיפרה בהודנה לוואלה! יהדות, "זו שעת רצון מאד גדולה, אני מאד אוהבת את השם, אומרת בדרך כלל שמע ישראל אז אין סיבה שלא הסכמתי לומר את זה גם הערב".

הזמרת שרית חדד הוסיפה בשיחה לוואלה! יהדות: "שמחתי להצטרף ליוזמה שכולה קידוש השם. זוהי יוזמה מבורכת שנוגעת בכל יהודי ברחבי העולם".

כולם אומרים שמע ישראל. באדיבות המצולמים
"זו שעת רצון מאד גדולה, אני מאד אוהבת את השם". מירי בוהדנה/באדיבות המצולמים
כולם אומרים שמע ישראל. באדיבות המצולמים
מצטרף ליוזמה - אחי נתן/באדיבות המצולמים
כולם אומרים שמע ישראל. באדיבות המצולמים
אורטל גושן תאמר הערב "שמע ישראל"/באדיבות המצולמים

השעה 21:30, נבחרה בשל הפרשי השעות בין מדינות שונות בעולם ומתוך מטרה לאפשר לכמה שיותר יהודים להשתתף יחד ביוזמה בו זמנית. "לא האמנתי שתהיה לזה היענות כל כך גדולה", סיפר גרינוולד, "זורקים כדור ולא יודעים להיכן זה מגיע". הוא קרא "לכל יהודי, חילוני, דתי וחרדי" להשתתף באמירת ''שמע ישראל'', "גם אם מישהו יודע רק את הפסוק או את הפרשה הראשונה, זה גם טוב".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully