וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון סלפי: מה חושב יעקב שוואקי על דודו אהרון?

19.5.2015 / 11:00

הוא מילא את קיסריה ארבע פעמים, כבש את נוקיה והופיע כמעט על כל במה בעולם. יעקב שוואקי, הזמר היהודי-חרדי הגדול בעולם, מגיע לארץ להופעה מיוחדת. יקי אדמקר ראיין אותו ב"סלפי"

עריכה: באיה בן ניסן

כשכוכב הזמר היהודי, יעקב שוואקי, הגיע השבוע לישראל, הוא שמע על ההסתה נגד החיילים החרדים בצה"ל, על הקמפיין שבמסגרתו הופצו שמותיהם ותמונותיהם של קצינים חרדים שאחראים על גיוס לצה"ל. "החיילים הם אחים שלנו", אמר בתגובה בראיון סלפי מיוחד שהעניק לוואלה! יהדות. "מי שעושה דברים כאלה גורם לחילול השם, חילול השם גדול".


זו לא הפעם הראשונה שבה שוואקי תופס צד, שר ומופיע למען החיילים. "אני הולך בדרך של הצדיקים", הוא מסביר, "בדרך של חכם עובדיה יוסף שכתב כשמישהו שאל אותו אם ללכת לקברי צדיקים שילך להר הרצל, איפה שהחיילים קבורים, שמסרו את גופם ונשמתם בשבילנו. צריך שתהיה לנו הכרת הטוב לחיילים, שנתאחד כולם, אנחנו אחים, ממש כמו משפחה וזה לא טוב שעושים דברים כאלה, כואב לי שאני שומע וצריך להדגיש שרוב עם ישראל הם לא בדרך הזו".

יעקב שוואקי. ישראל ברדוגו, מערכת וואלה! NEWS
"החיילים הם אחים שלנו". שוואקי בהופעה/מערכת וואלה! NEWS, ישראל ברדוגו

הוא רק בן 38 - וכבר הספיק למלא את קיסריה ארבע פעמים, לכבוש את אולם נוקיה בתל-אביב ולהופיע כמעט על כל במה אפשרית בישראל ובעולם. הוא נחשב לזמר היהודי-חרדי הגדול בעולם, וקהל מעריציו מורכב מחרדים, דתיים וחילונים. כולם כאחד מגלים בקיאות רבה בשיריו שהפכו ללהיטים ונכנסו בזה אחר זה לפלייליסט החתונות היהודי.

בתחילת החודש הבא הוא יגיע לאצטדיון ''ארנה'' בירושלים להופעה חדשה עם הזמר דודו אהרון. "יש לו נשמה טהורה", אומר שוואקי, "אני מאד מתרגש שהוא בא, ובכלל כל פעם שאני בירושלים אני מתרגש מחדש. אין עוד אווירה כמו בארץ הקדושה".

אז אולי הגיע הזמן לעבור לגור ישראל, אנחנו שואלים, "התחתנתי עם אישה אמריקאית, זה לא קל להביא את כולם לפה. אני נולדתי פה ורוצה לחזור לפה. בעזרת השם נשכנע אותה יום אחד להביא את כל המזוודות לפה, אבל כל עוד אני בארה"ב - לבי במזרח". אחרי אלפי הופעות, מאות שירים, ושנים רבות בתחום, לשוואקי לא נמאס: "זה החיים. מוסיקה זה בדם שלי. בכל פעם שאני עובד על תקליט, הופעה חדשה יש לי אנרגיות יותר משהיו לי קודם. אני רואה מה זה עושה לאנשים, איך זה מחליף את החיים לבני אדם, המוסיקה נכנסת להם ישר לנשמה, אי אני יכול לא לאהוב את זה".

דודו אהרון. ניר פקין
"יש לו נשמה טהורה". דודו אהרון/ניר פקין

אחד הדברים ששוואקי לא ישכח, היא ההקלטה ששמע בה את שבעת ילדי משפחת ששון שנספו בשבת בדליקה שפרצה בביתם בברוקלין, שרים את הלהיט Cry No More, שיר תפילה מרגש שביצע. "בכיתי הרבה על הילדים האלה. זה מאוד מאוד ריגש אותי, ואמרתי לעצמי שאנחנו לא יודעים למה זה מגיע לנו. בכל פעם שאני אשיר את השיר הזה, אחשוב עליהם".

מעבר לכך, גם לקשר שלו עם הרב עובדיה יוסף המנוח יש משמעות בעשייה המוסיקלית שלו: "אני יכול לדבר על חכם עובדיה הרבה שעות", אומר שוואקי, "יש לי תמונות שלו בכל הבית. אנחנו מתגעגעים אליו, חושבים עליו, אבל הוא השאיר כל כך הרבה ספרים, כל כך הרבה תורה. אני תמיד מנסה להסביר לילדים שלי שכל כך הרבה אנשים העריצו אותו כי הוא אהב את עם ישראל, לא היה אכפת לו חרדי או חילוני. היה אכפת לו מכל יהודי שהייתה לו נשמה טהורה. אני מתגעגע אליו המון".

seperator

יעקב שוואקי יארח את דודו אהרון באיצטדיון ארנה בי-ם ביום שני י"ד סיון 1/6/15

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully