וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה נוהגת ברכב? "הילד לא יתקבל למוסדות החינוך"

19.5.2015 / 16:39

במכתב שנשלח להורי תלמידים ותלמידות במוסדות החינוך של חסידות בעלזא בלונדון, הובהר כי אם שתנהג ברכב, ילדיה לא יוכלו ללמוד במוסדות של החסידות בטענה כי זה "דבר הנוגד את כללי הצניעות"

ילד חגור במושב בטיחות ברכב. ShutterStock
ילד חגור במושב בטיחות ברכב/ShutterStock

תקנה חדשה בחסידות בעלזא בלונדון אוסרת על נשים לנהוג בכלי רכב. במכתב שנשלח לאחרונה להורי התלמידים והתלמידות במוסדות של החסידות נכתב כי "לא יתאפשר לתלמיד/ה ללמוד במוסדותינו, אם אמו/ה נוהגת ברכב". ראוי להבהיר כי התקנה לא נקבעה בשל יכולת הנהיגה של נשים, אלא בשל בעיות צניעות.

בעלזא היא מהחסידויות הגדולות בעולם, ריכוז החסידים הגבוה ביותר הוא בירושלים אך חסידיה מפוזרים גם באירופה ובארצות-הברית. בלונדון שבה הופצה השבוע התקנה החדשה מתגוררים אלפי חסידים וילדיהם לומדים בתלמוד תורה, בבית ספר, בישיבה ובסמינר, מוסדות שמתקבלים אליהם בעיקר ילדי החסידות.

"היות שלאחרונה נתרבו המקרים של אמהות לתלמידים ותלמידות שהחלו לנהוג ברכב", נכתב במכתב שעליו חתומים מנהלי המוסדות והדיינים הבכירים בבעלזא בלונדון, "דבר הנוגד את כללי הצניעות הנהוגים במחנינו, וכללי התנהגות המתאימים להורי מוסדות חסידיים בכלל ומוסדות בעלזא בפרט, ישנה התמרמרות גדולה בין הורי תלמידי מוסדותינו הקדושים על כך".

סליחות תשע"ד. בחדרי חרדים, מערכת וואלה! NEWS
האדמו"ר מבעלזא/מערכת וואלה! NEWS, בחדרי חרדים

במכתב מצוטט הוראתו של האדמו"ר מבעלזא, הרב ישכר דב רוקח לפיה יש "לתקן תקנה שאשה הנוהגת ברכב, אין יכולה לשלוח את ילדיה להתחנך במוסדות בעלזא". עוד הבהירו כי יאמצו את התקנה החל משנת הלימודים הבאה: "הננו להודיע שמראש חודש אלול תשע"ה ואילך, לא יתאפשר לתלמיד/ה ללמוד במוסדותינו אם אמו/ה נוהגת ברכב. מי שאין לה אפשרות אחרת מסיבה מיוחדת (כגון סיבה רפואית וכד'), תגיש בקשה לוועד המיוחד לצורך זה, והוועד ידונו בבקשתה".

התקנה של בעלזא היא אינה היחידה וכי גם חסידויות ורבנים נוספים פסקו בעבר בעניין. אולם, למרות פסקי ההלכה האוסרים נהיגת נשים ברכב, התופעה מאוד נפוצה בקרב המגזר החרדי.

  • עוד באותו נושא:
  • בעלז
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully