וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי על התאבדות אריאל רוניס: "צעד חמור שאין היתר לו"

25.5.2015 / 21:10

הרב הראשי לישראל דוד לאו התייחס למותו של אריאל רוניס, מנהל לשכת האוכלוסין בתל אביב, שהתאבד לכאורה בעקבות סטטוס בפייסבוק שהאשימו בגזענות. "הצעד שהוא עשה - חמור ביותר". עם זאת, הוסיף: "אולי זה יעורר מישהו"

אריאל רוניס, מנהל במשרד הפנים שהתאבד לאחר פרסום סטטוס. פייסבוק, צילום מסך
אריאל רוניס ז"ל/צילום מסך, פייסבוק

הרב הראשי לישראל דוד לאו התייחס הערב (שני) להתאבדותו של אריאל רוניס, מנהל לשכת האוכלוסין בתל אביב, שהתאבד לכאורה בעקבות סטטוס בפייסבוק שהאשימו בגזענות. "הצעד שהוא עשה צעד חמור ביותר של נטילת נשמה שאין שום היתר לו", אמר לאו בראיון לרדיו "קול ברמה". עם זאת, ציין הרב בתקווה "שאולי זה יעורר מישהו לזכור שהוצאת מישהו להורג בכיכר השוק, זה דבר חמור מאוד".

מותו של רוניס, מנהל במשרד הפנים, עורר תגובות רבות, בעיקר בשל ה"שיימינג" בפייסבוק. "זה הלכות לשון הרע זה הבסיס של הבסיס", אמר הרב לאו, "חס ושלום אנחנו לא דנים את האדם על המעשה האיום ונורא של נטילת נשמה. למדנו מה שאומר האבן עזרא על הלאו של 'לא תרצח' - 'לא תרצח יכול להיות במעשה, יכול להיות בדיבור'", הוא לא ידע שבימינו יכול להיות לא תרצח בכיכר השוק הפומבית של ההוצאה להורג על ידי השמצה והעלאת קטע לרשת הווירטואלית, זה לא תרצח מפורש".

עוד הוסיף הרב לאו: "כל מי שמשמיצים בצורה גסה בטוקבקים זאת תרבות גסה של רוע, צריכים לדעת ולזכור שאם יש לך תלונה תעשה את זה בדרך המקובלת. להיות גיבור גדול להשמיץ, לפגוע ולומר מילים בחסות מקלדת זה רוע ואולי זה יזכיר למישהו להיזהר".

מנהל במשרד הפנים נמצא ירוי בראשו בביתו

ברשות האוכלוסין לא מופתעים: "חשופים לאיומים ואלימות כל הזמן"

הרב הראשי לישראל דוד לאו בעצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים.. מור שאולי
"הוצאה להורג על ידי השמצה והעלאת קטע לרשת הווירטואלית" הרב דוד לאו/מור שאולי

תחילת האירוע בשבוע שעבר, כשאישה שהגיעה ללשכת מנהל האוכלוסין בתל אביב, שאותה ניהל רוניס בן ה-46, זכתה לדבריה ליחס מזלזל בשל צבע עורה. בפייסבוק היא כתבה לאחר הביקור: "אני מרגישה כי הופליתי בגלל צבע העור שלי ... הוא (רוניס, י"א) אמר לי שאם אני מתלוננת על אפליה אז ש'אעוף לו מהפנים'. כל זה קרה לפני עשרות אנשים".

הפוסט זכה לשיתופים רבים ולתשומת לב רבה באמצעי התקשורת. בפוסט תגובה כתב רוניס, לפני שנמצא ירוי בראשו, כי הוא מוחה על הטענות הכוזבות, לדבריו, שהופנו כלפיו, ועל המהירות שבה הופץ המידע בכלי התקשורת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully