וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדמו"רים: הירי לעבר ישראל - בגלל חילול שבת

27.5.2015 / 9:34

שני אדמו"רים בכירים קבעו כי הירי לעבר ישראל הוא תוצאה ישירה של פעילות מתחם "ביג" באשדוד בשבתות. "יש להסיק מכך שיש לפעול למיגור חילולי השבת המאיימים על ביטחונם של תושבי העיר"

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: טל רזניק

זה היה רק עניין של זמן עד שרב חרדי יקיש בין הירי לעבר ישראל לחילולי שבת במתחם "ביג" באשדוד - והנה זה מגיע מכיוונם של אדמו"רים בכירים: האדמו"ר מסאדיגורה, רבי ישראל משה פרידמן, והאדמו"ר משומרי אמונים, רבי גדליה משה ראטה, קבעו כי הירי אמש (שלישי) לעבר אזור הדרום הוא תוצאה ישירה של פעילות המרכז המסחרי באשדוד בשבתות, ותמרור אזהרה מפני הבאות.

האדמו"רים שנפגשו בזמן האזעקות והדי הפיצוצים שנשמעו באזור אשדוד, התייחסו למה שאירע. "כיהודים יודעים אנו שאין דבר הנעשה שלא בהשגחה", אמר האדמו"ר מסאדיגורה. "ואכן, זכינו לראות נסים כאשר הטילים לא פגעו באף אדם מישראל ולא גרמו לנזק לא בגוף ולא ברכוש, אך זאת בשל מסירותם של אלפי ישראל השומרים על השבת ובזכות התפילות שהושמעו אך בשבוע האחרון בעיר".

עם זאת, ציין האדמו"ר כי: "על תושבי העיר לראות בכך רמז משמיים, שכן השבת היא המזוזה והשמירה על העיר וכאשר טיל נופל בקרבת מקום לאתר המחלל שבת, יש להסיק מכך שיש להתחזק בשמירת השבת ולפעול ככל האפשר למיגור חילולי השבת המאיימים על ביטחונם של תושבי העיר".

אנשי חמאס באתר שהותקף בידי צה"ל ברפיח, מאי 2015. רויטרס
אתר של חמאס שהופץ הלילה ברפיח בעקבות הירי אמש לגן יבנה/רויטרס
עמיר בניון שר אצל האדמו"ר מסדיגורא. איילת השחר,
"השבת היא המזוזה והשמירה על העיר". האדמו"ר מסדיגורא/איילת השחר

האדמו"ר משומרי אמונים הוסיף כי השבת היא מקור הברכה ו"אין ספק כי בזכות התייצבותם של התושבים הרבים לימינה של השבת ונכונותם לפעול למענה, ובעיקר בזכות תפילת רבים של אלפי תושבי העיר שהתכנסו לתפילה יחד שבטי ישראל, זכינו לראות חסדי השם עין בעין", כלשונו.

חודשיים לאחר פתיחתו, העיר עדיין גועשת סביב פתיחת מתחם "ביג" בעיר. 9,000 בני אדם הגיעו בשבוע שעבר לעצרת תפילה ומחאה ובה הצהירו כי "אם לא יהיה שינוי, מנהיגי הקהילה החרדית יפרשו מהקואליציה".

אשדוד: פעילות מתחם הביג בשבת מפלגת בין חרדים לחילונים. צילום מסך
מתחם המחלוקת באשדוד/צילום מסך
הפגנת חרדים נגד פתיחת מתחם הביג בשבת באשדוד, מאי 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה נגד הפתיחה בשבת של מתחם ביג באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully