וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גוש שחור ענק שזז": משפחת "טליבאן" תועדה בבית שמש

29.5.2015 / 0:07

יעקב לדרמן הופתע כשפגש ברמת בית שמש ב' אם עטופה בבד שחור עם שלושת ילדיה והחליט לתעד את המחזה. "כשהם קלטו שאני מצלם, האישה עטפה את כל הילדים בבד השחור והמשיכה ללכת כך"

צילום: יעקב לדרמן

יעקב לדרמן הופתע אתמול (חמישי) כשפגש ב"אימא טליבאן" בבית שמש. "האישה הלכה ברמת בית שמש ב' עם שלושת ילדיה, שתי בנות ובן נוסף שישב על מזוודה שהייתה בעגלה", סיפר לדרמן שהחליט לתעד את המחזה. "כשהם קלטו שאני מצלם תוך כדי שהם הולכים לעברי, האישה עטפה את כל הילדים בבד השחור שהיה עליה והמשיכה ללכת כך. זה נראה כמו גוש שחור ענק שזז יחד".

האישה וילדיה שייכים ככל הנראה ל"כת השאלים". הכת התפתחה בשנים האחרונות בעיקר בירושלים ובבית שמש, ושותפות לה עשרות נשים חרדיות שהגיעו מחצרות "העדה החרדית", או נשים שחזרו בתשובה. נשים אלו הקצינו את חומרת הצניעות ובחרו ללבוש שחורים ולכסות את פניהן לחלוטין, תוך שהן רואות את מנהגי הצניעות של הנשים המוסלמיות מודל לחיקוי.

עוד בוואלה!NEWS:
נתניהו: תהליך מדיני עם מדינות ערב – רעיון טוב
קטטה המונית במשחק כדורגל בין קבוצות של יהודים וערבים
צעיר טבע למוות במאגר בית זית שליד ירושלים

אימא טאליבן תועדה בבית שמש  מאי 2015. יעקב לדרמן, מערכת וואלה! NEWS
בית שמש, היום/מערכת וואלה! NEWS, יעקב לדרמן

רוב הנשים בקבוצה הנהיגו את קוד הלבוש המחמיר גם על בנותיהן הקטינות, והן נמנעות מלשלוח את ילדיהן למוסדות חינוך שבהם אנשי הצוות אינם נוהגים כמותן. נשות הכת זכו לכינוי "נשות הטליבאן" וזכו להכרה לאחר חשיפת ההתעללות של "האם המרעיבה" בילדיה. על פי אמונת חברי הכת, אין לשתף פעולה עם מוסדות המדינה בשום דרך וצורה.

ב-2011, אחרי שנים של התעלמות מכוונת, החסידויות הקיצוניות במאה שערים פתחו במאבק נדיר נגד הכת. כחלק מהמאבק הדירו החסידויות את נשות הכת והגדירו אותן "קבוצת נשים שעקרו דעת תורה מישראל, ומדעת עצמן מנהיגות".

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully