וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב השומרון: הגדרת מסיקה עד מדינה מטעה, מעשיו חסרי ערך פלילי

30.5.2015 / 21:00

במכתב ששיגר הרב אליקים לבנון לתושבי ההתנחלות אלון מורה, הוא הגן על ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, וביקש להסביר מדוע הוא הפך לעד מדינה בפרשת השחיתות הציבורית. "הוא ביקש לחשוף מידע מפליל שהיה ברשותו"

צילום: באדיבות המועצה האזורית שומרון

רב השומרון, אליקים לבנון, שיגר השבוע מכתב לתושבי ההתנחלות אלון מורה שבו הוא מסביר מדוע גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, הפך לעד מדינה בפרשת השחיתות הציבורית.

במכתבו קבע לבנון כי מסיקה "ידוע שנים ארוכות בניקיון כפיים, ללא פעולה למען טובת הנאה אישית. בחקירה שהתנהלה, לא נפל אפילו לרגע חשד כלשהו על ניצול מעמדו לשם קבלת הנאה אישית".

פרשת השחיתות הציבורית || כותרות נוספות
פאינה קירשנבאום ו-11 נוספים יואשמו
מסיקה: "ההסדר לא היה מוצע לי לו חשדו שקידמתי את עצמי"
גרשון מסיקה צפוי למסור מידע חיוני על ח"כ מכהן וח"כ לשעבר

לאחר שחתם על הסכם עד המדינה הודיע מסיקה שהוא משעה עצמו מתפקידו. במכתב, שנועד לדברי הרב לבנון להזים שמועות ופרסומים, הוא כותב כי "הגדרתו כעד מדינה, היא מושג מוטעה. עד מדינה בדרך כלל הוא מי שהואשם בפלילים, וכדי לחלץ עצמו מכתב אישום הוא מסכים להיות עד מדינה. גרשון, גם לאחר כל החקירות והדרישות לא נמצאה עבירה פלילית במעשיו, מלבד נקודות מינוריות, חסרות כל ערך פלילי, שאותן ניסו החוקרים לנצל כדי לאלצו להיות עד מדינה".

גרשון מסיקה ראש מועצה אזורית שומרון בהארכת מעצר, בית משפט השלום, דצמבר 2014.. ראובן קסטרו
מסיקה בבית המשפט/ראובן קסטרו

הרב הבהיר כי למעשה לא הייתה מניעה שמסיקה יעמוד למשפט על אותן "נקודות מינוריות" כדי שיוכיח את חפותו וייצא זכאי מכל אשמה.

לדבריו, מה שבכול זאת גרם למסיקה לשמש עד מדינה היא "החלטתו החופשית לא להסתיר מידע מפליל שהיה ברשותו, אלא לחשוף את אותם אשר הם, באמת, ניצלו את מעמדם כדי להשיג טובות הנאה אישיות, ובמלים אחרות: 'סוף גנב לתלייה', ואין סיבה שמי ששלשל לכיסו כספי מדינה ימשיך להתהלך חופשי".

עוד מבהיר הרב לבנון כי הוא ייעץ למסיקה לחתום על הסכם עם הפרקליטות והוא שמח שהוא שעה לעצתו "והלך בדרך זו". לסיום כותב לבנון: "אנו מצפים שלאחר העמדתם לדין של אותם אשר חטאו בפלילים, יחזור גרשון לכהן כראש מועצה אזורית שומרון, או לתפקיד ציבורי בכיר יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully