וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו למחאת הבלי מכנסיים

1.6.2015 / 14:00

מי שבעד תמונות רחוב של נשים, מסייע להטרדתן, ומי שמעודד תלמידות לבוא עם מכנסיים קצרים לביה"ס, גורם להטרדתן. דווקא ההכרה העמוקה באי השוויון בין המינים, מכבדת את האישה

נטשה פודוליאק, תלמידת כיתה י"א בבית ספר תיכון בכפר סבא, מוחה נגד קוד הלבוש הנהוג בבית ספרה. פייסבוק, צילום מסך
פתחה במחאה נגד קוד הלבוש בביה"ס. נטשה פודוליאק/צילום מסך, פייסבוק

מחאת המכנסיים של תלמידות בתי הספר, הוא הביטוי לפער התהומי שבין התודעה החילונית לתודעה החרדית. לא המכנסיים הם הבעיה, היהדות בבעיה.

לשיטתה של החילוניות, הבנות צודקות לחלוטין. כי מה ההבדל בינן לבין הבנים? השוויון המגדרי, אותה החדירה התנועה הפמיניסטית לאתוס הישראלי בהצלחה אבסולוטית, מצדיק את הטיעון שאין למעשה כל הבדל בין בנים לבנות. ההחלטה לבוא בלבוש הולם, מתוך יחס של כבוד לבית הספר, צריכה להיות שוויונית. הסיפור על תחושות רגשיות כאלה או אחרות כלפיהן, הוא סתם המצאה שוביניסטית.

הן גם יצליחו במאבקן, כי הרי הן מצטלמות טוב יותר. מנהיגת המחאה עוד תדליק משואה.

אם עד עכשיו זו הייתה תופעה חלקית, היא תהפוך לגורפת. מי שלא תלך כך, תיתפס כאנרכוניסטית. אף אחד לא יתייחס אליה. הרי שר החינוך הקודם, נרעד כולו, כעלה נידף, למכתבן של שתי בנות שבע עשרה, והרעיש את הארץ כולה. כמה דמעות הן העלו בעיניו. איזו אמפתיה. איזו הכלה. אילו הן היו בנים, הוא בכלל לא היה מתייחס.

אין כל סיבה להניח שגישתו של שר החינוך הנוכחי, ושל הפוליטיקאים האחרים, תהיה פחות רופסת. זו הרי הסגידה לערכי הפמיניזם בעידן הפוסט מודרני במדינת היהודים.

כל התקשורת תתגייס למאבקן של אותן בנות בית הספר. בפרט נשות התקשורת. הן לא ירפו מהנושא, עד שזו תהיה הנורמה. אל דאגה - צלו המאיים של הפמיניזם, יחריד גם את הגברים שבתקשורת. השדרנים עוד יתחרו ביניהם על שיאה של הליברליות.

בתפיסת העולם החרדית, ערך הצניעות הוא נשגב. הרי אין יום שלא שומעים על הטרדות מיניות ואף גרוע מכך. בשלטון, באוניברסיטאות, בבתי המשפט, במשטרה, והיכן לא. אין יום. אז אולי כבודה של האישה הוא דווקא במה שהחילוניות מגדירה כהדרתה?

טקס קבלת פנים לשר החינוך הנכנס,נפתלי בנט, מאי 2015. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
גישתו של שר החינוך הנוכחי תהיה רופסת. השר נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

צריך לומר, האלטרנטיבה לאי שמיעת שירת נשים, היא הטרדת הנשים. מי שבעד תמונות רחוב של נשים, גורם להטרדתן. מי שמתנגד להפרדה בין תלמידים לתלמידות במוסדות החינוך, גורם להטרדה. ומי שמעודד תלמידות לבוא עם מכנסיים קצרים לבית הספר, גורם להטרדתן.

מי שלא מבין ערכים אלו, לא מבין את עומק אי השוויון שבין הנשים לגברים. דווקא ההכרה העמוקה באי השוויון בין המינים, היא המאדירה את כבודה ומעמדה של האישה. זו תפיסת עולמה של ההלכה היהודית. כך נשמר העם היהודי לדורותיו.

התעוררותה של החילוניות, תגיע מאוחר מדי. בעוד מספר שנים לא רב, לאחר הצלחתה המידית והגורפת הצפויה למחאת המכנסיים, תבוא המחאה הבאה של בנות בית הספר – מחאת הבלי מכנסיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully