וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחנך ילד שיהיה מודע לתפיסות השונות

עינת ברזילי

1.6.2015 / 16:00

המערכת צריכה לשאוף לגדל תלמידים שמכירים שתי שיטות לפתוח את הבוקר: בתפילה או במפגש חברים. מכתב פתוח לשר החינוך הנכנס, נפתלי בנט

שר החינוך נפתלי בנט מעביר שיעור במתמטיקה לתלמידי כיתה ו' בפתח תקווה, מאי 2015. יותם רונן
שר החינוך נפתלי בנט מעביר שיעור במתמטיקה לתלמידי כיתה ו' בפתח תקווה, מאי 2015/יותם רונן

לכבוד שר החינוך הנכנס



ברכות על כניסתך לתפקיד החשוב והמשמעותי. נפל בחלקך לשרת את העם, במשרד אשר כמו משרד הביטחון והבריאות, אף הוא נוגע לכל אזרח ישראלי באשר הוא, עשיר או עני, חילוני או דתי, מבוגר או צעיר.

בשנות הארבעים, עלה בדעתם של מנהיגי המדינה שבדרך, שיש להפריד את מסלולי החינוך בהתאם לתפיסות העולם הרווחות: ממלכתי דתי, חילוני וחרדי. המדינה הצעירה נשענה על מוסדות מפלגתיים, ומשם צמחו בתי הספר שלה.

כיום, כמעט 70 שנה לקום המדינה, שינתה החברה הישראלית את פניה לבלי היכר: נוספו לה עולים מחבר העמים ומאתיופיה, התפצלו בתוכה זרמים אמוניים כאלה ואחרים, והחילוניות אף היא הפכה אידיאולוגית יותר.

השפות השתנו. לא דומה העברית המתנחלית לעברית התל אביבית, והיא שונה מהעברית שבפיהם של בני הפריפריה, ובני ירושלים החרדית.

יש צורך במענה חינוכי שידע לארוג לשתי וערב את כל החוטים ברקמת המורשת היהודית ישראלית לשטיח מרהיב.

מערכת החינוך המשותפת מציעה הזדמנות ישראלית חשובה מאין כמותה: מפגש עמוק ויצירת קשרי חברות עמוקים וממושכים בין תלמידים החולקים את ספסל הלימודים ואת מגרש הכדורגל. ומתוודעים זה לעולמו של האחר בצורה טבעית ובמקביל להתפתחות הערכית והאישית.

מערכת החינוך בישראל המשוסעת חייבת לתת את הדעת על הפערים ההולכים ומתגבהים בין תלמידיה, וזו הסיבה שאנחנו ממקמים את בתי הספר בפריפריה ובמכרז, במטרה לחזק מוסד קיים כך שהשילוב הופך מקום בינוני למצוין, בשל המגוון האנושי וחלוקת הנשיאה בעול בין חברי קהילה מגובשים.

על המערכת לשאוף לגדל ילד שמכיר את שתי הדרכים לפתוח את הבוקר: התפילה או שיח חברים. המודע לתפיסות השונות באשר לפרשת השבוע וחוגג את חילופי החודשים העבריים מבלי לבטל או להמעיט בערכם של נכסים תרבותיים אוניברסאליים.

הם פוגשים כמעשה יום יום את אביו נטול הכיפה של אורי ואת אימה עטוית המטפחת של עלמה. ובכל התכנסות קהילתית סביב בית הספר מעשירים זה את עולמו של האחר ומבלי משים, מרחיבים את גבולותיה הרוחניים של החברה בישראל.

אנו יודעים, שר החינוך, כמה חשובה בעיניך אחדות ישראל ומה רבים המאמצים שהשקעת כדי לשוות למפלגה שאתה עומד בראשה אופי כלל ישראלי.

אנו פונים אליך כראש מפלגה ששמה לה לערך שילוב חילונים ודתיים בשורותיה ומבקשים את תשומת ליבך לפלא שיצרנו: בתי ספר וגני ילדים בהם יש חשיבות רבה לזהות, לשיח על שורשים, ללכידות חברתית, ועדיין אין בלעדיות לאף זרם על הדרך האחת בה יפסע התלמיד.

אנו מקווים למצוא בך שותף אוהד למפעל המהפכני ביותר מאז קמה המדינה, בשדה החינוך: ביטול המחיצות בין התלמידים, ביטל הקיטוב והפיכת מערכת החינוך לעריסה מטפחת ומזינה עבור כל תלמידיה.

אנחנו מייחלים שתעזור לנו להצעיד את בית הספר הישראלי אל עבר מחר ישראלי חדש.

seperator
  • עוד באותו נושא:
  • צו פיוס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully