וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר את הגבול? כוכב הפופ החרדי מעורר סערה

10.6.2015 / 13:35

מוסיקת טראנס, ריקודים באוטובוס שהפך למועדון ושיתוף פעולה עם די ג'יי אמריקאי הם מתכון לסערה במגזר החרדי. כך הקליפ של הזמר ליפא שמעלצר מרגיז רבים: "הוא הלך צעד אחד רחוק מדי"

יח"צ - חד פעמי

כוכב הפופ החרדי ליפא שמעלצר שוב מעורר ביקורת במגזר החרדי. בקליפ חדש שפרסם השבוע לשירו "נחמן בן פיגא" הוא מתח פעם נוספת את הגבולות בין העולם החרדי לחילוני עם מה שנחשב לחסר תקדים במגזר. שמעלצר יצר שיר טראנס, שיתף פעולה עם מאט דאב, די ג'יי אמריקאי, וערך ריקודים באוטובוס שהפך למועדון. גורמים שמרניים טוענים כי שמעלצר "הלך צעד אחד רחוק מידי".

שמעלצר, תושב ארצות-הברית, הוא כוכב זמר חסידי המהווה מטרה לחיצי ביקורת מצד גורמים ברחוב החרדי - הן על הסגנון המוזיקלי, והן על הבימוי. על אף הביקורת הקשה שהוא סופג פעם אחר פעם, הוא נשאר בקו הבועט עם הקליפ החדש שעורר סערה.

"ירידת הדורות", הגדיר אחד הגולשים באתר "כיכר השבת" את הקליפ החדש. גולש אחר כתב: "רוצה להתנהג כמו גוי? בבקשה, זו הבחירה שלך, רק אל תלביש על זה כיפה ומילים בהברה חסידית. זה דוחה". גם בתוכניות אקטואליה בתחנות הרדיו החרדיות התפתח ויכוח האם שמעלצר פורץ דרך במוסיקה או התיר את הגבולות.

השדר החרדי מוטי לביא תיאר למאזיניו ברדיו "קול ברמה" את הבעייתיות שקיימת לדבריו בשיר של שמעלצר. "זה לא שיר, זה משהו שמחנך את הציבור שלנו", אמר, "ילד שנחשף לחומרים האלה, עם מה הולך אחר כך? עם דמויות פרובוקטיביות? אני לא רוצה שהילדים שלי יראו את זה". לביא כיוון את דבריו לשמעלצר ואמר: "אתה לא מבין שאתה אחד המחנכים הכי גדולים של הדור הזה, ותראה מה אתה מחנך את הילדים".

מול הביקורת הקשה שספג שמעלצר, היו גם מי שהתייצבו לימינו. הזמר ישי לפידות הגדיר את שמעלצר "מהפכן אמיתי". לדבריו, "בדור החנפן והמלוקק הזה שמוכן לעשות הכול בשביל למכור את מרכולתו - צמח לנו כאן מהפכן אמיתי שמוכן לשלם מחיר כבד, והוא משלם המון, תמורת האומנות והאמת שלו". אליו הצטרף גם המפיק המוסיקלי דוד פדידה שפרסם טור בעד שמעלצר. "מוזיקה היא עניין של טעם ובעיקר עניין של הסתגלות", כתב, "יבוא יום ושירים כאלו יושמעו בכל בית בישראל ואז נשב ונגחך על הסערה שהתחוללה בזמנו".

ישי לפידות. אביב חופי
התייצב לימין שמעלצר. ישי לפידות/אביב חופי

שמעלצר הגיב גם לסערה סביב שירו החדש. "אני לא מייעד את הסרטון הזה לאברכים שיושבים בכוללים", אמר. "הקליפ הזה הוא עבור בחורים חרדים שכבר נמצאים גם ככה באינטרנט ועדיף שהם יראו את זה מאשר שיצפו בדברים גרועים יותר".

זו לא הפעם הראשונה שבה שמעלצר מקומם עליו את הרחוב החרדי. הוא ידוע בהופעות יצירתיות סטייל ליידי גאגא ובתקופה שבה יחסי החרדים וצה"ל הגיעו לנקודת רתיחה, הוא פרסם קליפ מחווה לנח"ל החרדי. נוסף לכך, פרסם קליפ נוסף בהן משתתפות נשים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully