וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה שמאחורי המחקר: מדוע נשים דתיות יותר שלימות עם גופן?

21.6.2015 / 12:00

מחקר שנערך בקרב 143 נשים בקנדה העלה מסקנה חד משמעית: נשים דתיות חשות יותר שלימות עם גופן ופחות לחץ לעמוד בסטנדרטים מוכתבים, אולם יעל נבון סבורה שהסיבה לכך אינה הצניעות והבגד הארוך, אלא חיבור לערכים

מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015. ניב אהרונסון
מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015/ניב אהרונסון

קראתי אודות המחקר שנערך בקנדה אשר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת Body Image, ולפיו נשים החשות מחוברות יותר למורשתן ותרבותן, לחוצות פחות לעמוד בסטנדרטים חברתיים, ומתעסקות פחות במראה שלהן. הכתבה הזו גרמה לי לחשוב באוטומט על הנשים בחברה אליה אני משתייכת, אומר בכנות היה לי קשה לחתום באופן אוטומטי על הדברים.

אני מאלו שאוהבות להרהר, לפתוח עיניים, לא להתחבר לסיסמאות באופן אוטומטי, ומידיעה, מחקרים רבים שכיוונו למקום מסוים, קיבלו את התוצאה שקיוו לקבל, בטוחני שלו ייערך מחקר נוסף, שירצה להראות את ההיפך הגמור, המחקר הזה יקבל סימוכין לתוכן אליו יכוון.

ישנן נשים רבות מאוד במגזר החרדי, שמחוברות מאוד למורשתן ודתן, ולמרות שלא חושבות ולו לרגע להתלבש באופן לא צנוע העיסוק סביב הטיפוח העצמי שלהן, כמו המראה שלהן, חשוב להן מאוד, גם ברמה האישית, ובעיקר ברמה החברתית. די אם נעשה סיבוב ברחוב רבי עקיבא בבני ברק בסתם יום של חול ונראה את הופעתן של חלק לא מבוטל של אלו הצועדות להנאתן ברחוב ואינני אומרת את זה ממקום של ביקורת, רק מציינת עובדה.

נכון שלהתלבש טוב במגזר החרדי אומר יותר בגדי מותגים צנועים ומוקפדים בכל פרמטר, איפור משובח, ואקססוריז שווים. באופן כללי ההשקעה והעיסוק סביב המראה החיצוני, לא פוחת במאומה מאף חברה אחרת, שכל ההבדל הוא שאולי במגזרים מסוימים, יש קצת פחות סנטימטרים של בד... הנקודה היא שונה לדעתי, החשיבות והמקום שמייחסים לנושא ביחס לערכים אחרים.

וכן, יש גם את ההיפך הגמור, אני מכירה כל כך הרבה חילוניות, שבינן לבין המסורת אין ולא כלום, והן חיות לגמרי בסבבה עם עצמן, מבלי לעמוד מול הארון לפני כל יציאה, ולקושש גרדרובה שתהיה מוקפדת ומלוקקת..

אני חושבת, שהעיסוק סביב המראה, או אולי בעיקר, ההשלמה עם מראה גוף, מגיע בעיקר ממקום של השלמה עם אישיות, עם תוכן, עם אושר פנימי ואושר סביבתי.

מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015. ניב אהרונסון
הטיפוח העצמי שלהן, כמו המראה שלהן, חשוב להן מאוד/ניב אהרונסון

ישנן נשים שמקיימות חיי דת ותרבות, וזה ממלא אותם סיפוק אדיר, אז ממילא הן שלמות עם עצמן, עם גופן, עם הוויתן, ישנן נשים רבות שמשתייכות לחברה דתית מסורתית, אבל בפועל הן משתייכות לשם כי משם הגיעו, וזה מה שהכירו, ולא חיות את היום יום מבחירה מושכלת, הן, אולי, פחות שלמות עם עצמן, אבל הן מן הסתם לא שלמות עם עצמן בעוד פרמטרים..

בעצם, מה שרציתי לומר לכל אישה באשר היא:

תהיי את פשוט את, תאהבי מה שאת עושה, תאהבי את החיים שלך, תאמיני במה שאת עושה, תעשי כל מה שאת עושה מבחירה, או אז תהיי שלמה ומאושרת גם עם עוד כמה קילוגרמים או צלוליטיס מיותרים.

  • עוד באותו נושא:
  • יעל נבון
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully