וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההתנגדות: הארכת כהונתו של הרב הליברלי של אפרת אושרה

29.6.2015 / 14:20

מועצת הרבנות הראשית החליטה לאשר את הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין על בסיס חוות דעת של היועץ המשפטי, שלפיה על ההחלטה להתבסס על מצבו הרפואי בלבד. עם זאת, הובעה מורת רוח מעמדותיו ההלכתיות

רבה של אפרת הרב שלמה ריסקין. נחלת הכלל (ויקיפדיה),
"אין סיבה הגיונית לכך שכולם חייבים להתחתן על פי החוק האורתודוקסי היהודי". הרב ריסקין/נחלת הכלל (ויקיפדיה)

מועצת הרבנות הראשית לישראל אישרה היום (שני) בצהריים את הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת, בחמש שנים נוספות. זאת על אף קריאות להדיחו בשל עמדותיו הליברליות בענייני גיור ונשים. אף שהוחלט להאריך את כהונתו, הביעה המועצה מורת רוח מעמדותיו ההלכתיות.

בדיון הסתמכו בין היתר על חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי של הרבנות, עו"ד הראל גולדברג, שממנה עולה כי הוא לא יוכל להגן על החלטה שלא להאריך את כהונת ריסקין אם הסוגיה תגיע לבג"ץ. גולדברג הדגיש בחוות הדעת כי על ההחלטה להתקבל אך ורק על סמך שיקולים טכניים, כלומר אם ריסקין כשיר מבחינה רפואית להמשיך לכהן בתפקידו, ואין לדון בשאלות מהותיות. בעקבות חוות הדעת, החליטו חברי המועצה להקים ועדה שתדון בשאלת הארכת כהונת הרבנים ותמליץ על השינויים הנדרשים כדי שמועצת הרבנות הראשית תוכל לדון גם בשאלות מהותיות.

החוק קובע כי כאשר רב מגיע לגיל 75 ומעוניין להמשיך בתפקידו, על מועצת הרבנות הראשית להתכנס ולאשר זאת. עד היום כל בקשה שהגיש רב אושרה, אלא שבקשתו של הרב ריסקין עוררה התנגדות, בין היתר בשל טענות של רבנים חרדים-ספרדים, חברי מועצת הרבנות הראשית, ובהם הרב הראשי יצחק יוסף והרב אברהם יוסף – בניו של הרב עובדיה יוסף, הרב יהודה דרעי – אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, ורבנים נוספים שטענו כי השקפת עולמו הדתית ליברלית מדי, בפרט בענייני גיור ונשים, ופסיקותיו ההלכתיות נוגדות את הרבנות. בין היתר, עלו גם טענות כי ריסקין תוקף את הרבנות בפומבי ואינו נשמע להוראותיה.

עוד על הרב ריסקין:
עמדותיו של הרב ריסקין: בעד נישואים אזרחיים, נגד רבנות כופה
הרבנות הראשית: "השפה הבריונית והאיומים לא יקצרו דרך"
מה עומד מאחורי הרצון להדיח את הרב ריסקין?

"מנסים לשכנע את הרב לקבל את מרות הרבנות"

בימים האחרונים התנהלו מגעים בין בכירים ברבנות הראשית לרב ריסקין בניסיון להביא לכך שהוא יכתוב מכתב ובו יצהיר על כך שהוא מקבל את מרותה של הרבנות הראשית, אך עד כה הצדדים לא הגיעו להסכמות. "ייתכן שיתקיימו ניסיונות נוספים כדי שהרב ריסקין יתחייב לקבל את מרותה של הרבנות הראשית", הוסיף גורם ברבנות.

בחודש שעבר הסכסוך בין הרב ריסקין לרבנות הראשית גלש לפסים פוליטיים. שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הודיע כי בכוונתו להתייצב לצד הרב ולהגן עליו בשימוע של מועצת הרבנות על רקע עמדותיו הדתיות הליברליות. "לא אקבל ניסיון סתימת פיות והדחה של עובד ציבור בישראל בגלל דעותיו ובתואנות שווא של גיל", מסר בנט. ברבנות מיהרו להגיב על דבריו ומסרו בתגובה: "חבל ששר החינוך מכניס פוליטיקה לדיון מקצועי גרידא. מדובר בדיון על פי נוהל מסודר בהגיע הרב לגיל פרישה".

בעבר התבטא הרב ריסקין בעד נישואים אזרחיים, אמר כי אין לו בעיה שזוגות הורים חד-מיניים יגדלו ילדים וכי אינו מאמין ברבנות כופה ומרגיש מושתק על ידי רבנות ראשית כזו. "אין סיבה הגיונית לכך שכולם חייבים להתחתן על פי החוק האורתודוקסי היהודי. בהחלט יכולים לחיות ביחד כבעל ואישה על פי כל טקס שהם רוצים, בלי כל התערבות ובלי כל קושי".

(עדכון ראשון: 10:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully