וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים החרדי שהוציא אלבום בגיל 80

7.7.2015 / 10:00

בגיל שבו אנשים מעדיפים לנוח, מאיר מרטין וידרקר החליט להוציא אלבום. הטקסטים ממקורות, העיבודים תוצרת הארץ והביצועים של החזנים יעקב רוזנפלד מניו-יורק ואברימי רוט מישראל, לכם רק נשאר להקשיב

יח"צ - חד פעמי

הוא יהודי- חרדי, הוא בן שמונים, הוא מתגורר בגרמניה, ואת רוב זמנו הפנוי הוא מקדיש להלחנת שירים חסידיים. אולי סוג של גל-עד מצלילים שהוא מפריח לחלל הארץ בה התחולל החורבן הגדול. הכירו את מאיר מרטין וידרקר, איש עסקים נחשב בגרמניה ששם לעצמו למטרה לחבר לחנים עם גוון חסידי עתיק ועבורו מוזיקה זה לא רק פרנסה, אלא "אפשרות לקרב רחוקים".

וירדקר נולד בתל אביב, עבר לגור בגיל צעיר בגרמניה ואיבד את אביו בתאונת דרכים בהיותו סטודנט בן 23. האחראיות לתמוך במשפחתו והעול להביא כסף הביתה נפלה על כתפיו. אביו שגם כך לא הרוויח כסף רב הותיר אחריו חובות עצומים ווירדקר מצא עצמו נזרק לתוך החיים האמיתיים תוך רגע. "חיי השתנו", הוא מספר, "לא ביקשתי או קיבלתי אף פרוטה משום אדם".

הטרגדיה האישית הותירה בו רצון לשקם את משפחתו. תוך זמן קצר הוא הפך לאיש עסקים מצליח. "התחלתי ממינוס", הוא אומר, "זה מה שנתן לי את הכוח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחלתי ממינוס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצא עצמו נזרק לתוך החיים האמיתיים תוך רגע. מאיר מרטין וידרקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא נשוי ואב לארבעה ילדים, מצא את שלוותו הנפשית ביצירת מוזיקה יהודית- חסידית, אך רק לאחרונה, אחרי שסיים לכהן בשורת תפקידים בכירים בראשות הקהילה היהודית בגרמניה, החל לעסוק באינטנסיביות במקצוע והוציא לאור אלבום מושקע בעשרות אלפי דולרים עם לחנים שלו לשירים שביצעו גדולי הזמר והחזנות.

"עסקים זה דבר חומרי. מוזיקה זה עשייה רוחנית. כבר בתור ילד קטן אהבתי מוזיקה. האהבה הגיעה מהבית וזה מאד השפיע עליי. הנוסח החסידי מאד נחרט בליבי ויום אחד ידעתי שעוד אעשה עם זה משהו". כשוירדקר אומר "משהו", הוא לא מתכוון לשירה. "אני כבר אדם מבוגר", הוא צוחק, "לא אחד שיכול לשיר. אני אוהב לשיר אבל משאיר את ביצוע הלחנים שלי לאנשים שזה המקצוע שלהם. כשאני מלחין שירים אני מרגיש גבוה מאד. משהו מאד עמוק בנשמה. אני חווה את זה עם תשוקה חזקה, תחושה חיובית, זה מרגש ומרגיע אותי מאד".

את אלבומו הראשון הקדיש לטקסטים מספר תהילים ואת האלבום השני שהוציא לאור בתחילת השנה הקדיש לשירי שבת. עשרה שירים באלבום כפול, הטקסטים מתוך המקורות, העיבודים תוצרת הארץ והביצועים של החזנים יעקב רוזנפלד מניו-יורק ואברימי רוט מישראל. "בחרתי דווקא בשבת כי עבורי זה סמל היהדות. שבת היא זמן שלווה, מנוחה ורוגע. זמן איכות עם המשפחה שבו כולם מתאספים סביב שולחן אחד כדי לשיר ואין טוב יותר מלבטא את היצירות המוסיקליות שלי בצורה הזו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עסקים זה דבר חומרי. מוזיקה זה עשייה רוחנית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אני אוהב לשיר אבל משאיר את ביצוע הלחנים שלי לאנשים שזה המקצוע שלהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה דעתך על המוזיקה היהודית-חסידית היום, קשה להתפרנס מהמקצוע?

"זמר, חזן או מלחין שעושה את מה שהוא עושה רק בשביל כסף, הוא חוטא במקצוע שלו. המטרה שלי היא בכך שהיצירות שלי יתפרסמו הן יגיעו ללבבות של יהודים שיתקרבו יותר ויותר לדת. צריך לתת להם את ההזדמנות לראות הצד הרוחני של היצירה המוסיקלית. אנשים, בצורה כזו יכולים לשנות את חייהם, להתקרב יותר לדת ולהשתנות". וירדקר אומר לסיום כי החלום שלו הוא "שאנשים יאהבו את הלחנים שלי, שישרו את השירים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully