וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורט הוא גשר לשלום? לא בישראל

7.7.2015 / 11:30

חיידק הספורט מכונן אצל דתיים רבים אך רובם נאלצים לפרוש בגלל שתחרויות הספורט המקצועני נערכות לרוב בשבתות. הספורט הוא גשר לשלום ולא מבדיל בין יהודי לבין שאינו יהודי, בין דתי לחילוני, כולם זכאים להשתתף ולכן האפליה הזו מצריכה שינוי

שגיא מוקי, ג'ודוקא ישראלי, מדליית זהב אליפות אירופה 2015. הוועד האולימפי, אתר רשמי
שגיא מוקי הג'ודקא שזכה במדליית הזהב באליפות אירופה/אתר רשמי, הוועד האולימפי

צפיתי השבוע במהדורות החדשות וראיתי את אותם הספורטאים שחזרו מבאקו שבאזרבייג'ן שם נערכו משחקי אליפות אירופה בענפים השונים. הנבחרת הישראלית הצליחה לקטוף לא פחות מתריסר מדליות, זהב כסף וארד. הלב התרגש למשמע ההמנון הישראלי במדינה בה לא נהוג להשמיע את התקווה. מיד לאחר שירדו מהמטוס בשובם ארצה אמרו הספורטאים כי חלק לא קטן מהמדליות הללו הושג בזכות המשפחה הקרובה שהאמינה תמכה ובעיקר השקיעה, ההשקעה הזו הם אומרים הביאה להם את ההצלחה והמדליות.

חיידק הספורט מכונן בי, במשפחתי ואצל רבים בציונות הדתית בצורה אבסולוטית, אבל רבים מאיתנו נאלצים לדחוק את החלום ולפרוש כבר בגיל צעיר. הסיבה לפרישה המוקדמת היא לא בגלל פציעה, גם לא בגלל איסור הלכתי שכן רבנים רבים מכלל הזרמים כבר התירו להתחרות בספורט, הפרישה גם לא מגיעה בגלל חוסר השקעה של ההורים בילדיהם אלא נובעת מכך שתחרויות הספורט המקצועני נערכות לרוב בשבתות. ימים בהם אנשים דתיים לא יכולים להתחרות, לכך עדיין לא מצאו וכנראה גם לא ימצאו היתר הלכתי.

תחושת הפרישה בגלל אמונה דתית ולא בגלל פציעה היא קשה, חוויתי אותה בעצמי בגיל 14 לאחר שנאלצתי לפרוש מנבחרת הפועל ירושלים בשחייה. נבחרת שאליה משתייכים גם היום ארבעה מששת ילדיי.

במהלך החודשים האחרונים עולה שוב ושוב לסדר היום נושא תחרויות הספורט בשבת, מדובר כאן באפליה בוטה. ילדיי שכבר מבינים שלא יוכלו להגיע רחוק עם החלום שלהם בגלל הכיפה שלראשם מרגישים מופלים, כך גם השכנים שלנו באפרת שרצים מרתון, ואחרים מהציונות הדתית שמתחרים בענפים נוספים כמו כדורגל וכדורסל, סיף וג'ודו, שחייה התעמלות ומרוצי אופניים.

מדינת ישראל חשובה לנו, אנחנו משרתים בצבא ומגיעים לתפקידים בכירים, מיטב בני הציונות הדתית משתלבים בהייטק, במערכת הביטחון ובשירות הציבורי, חלקים גם מייצגים את ישראל בשירות הדיפלומטי מעבר לים.
אבל, במקום אחד אנחנו זוכים להשפיע פחות, התנאים היום לא מאפשרים לנו לייצג את מדינת ישראל בגלל תחרויות הספורט הנערכות בישראל בשבת, עובדה המקשה על הספורטאי הישראלי שומר שבת להגיע לגמר. נכון, באיגוד השחייה הלאומי מציעים מפעם לפעם פתרונות למי שאורח חייו דתי, אך אלו לא מספיקים למרות הרצון הטוב. לדוגמה, אחד הפתרונות הוא להגיע בימי שישי לבריכת השחייה ולשחות במדידת שעון, התוצאה שהשיג הנער או הנערה הדתיים ביום שישי נכנסת לסבב התוצאות של חבריהם החילוניים ביום שבת. אך מדובר כאן הרי בפתרון הפוגע בספורט ההוגן מספר פעמים.


האם יוסיין בולט היה מצליח לשבור את שיא העולם בריצת 100 מטרים כאשר הוא לבד על המסלול? האם מייקל פיליפס היה מצליח לקטוף 22 מדליות אולימפיות כאשר הוא לבד במסלול השחייה? ודאי שלא. הרי המתחרים שלידך ממריצים אותך וגורמים לך להיות טוב יותר, להתאמץ יותר, לדעת את מיקומך בתחרות בזמן אמת. אין לספורטאי יתרון על אף מתחרה ואין לאף מתחרה יתרון על הספורטאי. כולם מזנקים באותו הזמן ורק היכולת היא ההבדל בין ההצלחה ומדליה לבין ההשתתפות בתחרות.

יוסאין בולט אצן ג'מייקני. GettyImages
היה מצליח לשבור את שיא העולם לבד על המסלול? בולט/GettyImages

הספורט הוא גשר לשלום, הוא אינו מבדיל בין דתי לחילוני, בין יהודי לבין שאינו יהודי, כולם זכאים להשתתף כולם יכולים להתחרות ולכן האפליה הזו מצריכה שינוי.

והשינוי הזה יכול להגיע דרך בית המחוקקים, חוק שיפסיק לאפלות בין דתיים לחילוניים בכל הקשור לתחרויות ספורט לכל הפחות במדינת ישראל. חברי המשכן צריכים לומר בקול חד צלול וברור, הספורטאים הדתיים לא שווים פחות מהספורטאים החילוניים, להיפך, ככל שמדינת ישראל תייצא יותר ספורטאים ככה יגדל הסיכוי להביא הצלחות לספורט הישראלי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully