וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בציונות הדתית: "ההומואים והלסביות מאיימים על היהדות"

28.7.2015 / 0:03

ראש ישיבת עתניאל, הרב ראם הכהן, אמר בכנס כי ה"בעיה" של ההומואים והלסביות מקבילה לאיום שהשרתה תקופת ההשכלה על היהדות. "משבר הזהות אצל חלק מהבחורים והבחורות - מצוקה שאי אפשר לתאר". הכהן: "מעולם לא התבטאתי כך"

צילום: ארגון בקדושה

הנושא ההומוסקסואלי מהווה איום על היהדות - כך קובע הרב ראם הכהן, רב היישוב עתניאל וראש הישיבה ביישוב. בכנס של ארגון "בקדושה", שנשא את הכותרת "שיח מיני - פתיחות וצניעות", השווה הרב הכהן בין "הבעיות של ההומואים והלסביות" לבין היהדות בתקופת ההשכלה. "כמו שהיו תקופות שההשכלה איימה על היהדות, היום ממש זה מאיים", אמר הרב.

הכהן, שנחשב לדמות בולטת בציונות הדתית, הסביר כי סוגיית ההומואים והלסביות מעלה מצד אחד רצון להקשיב, להבין ולנסות למצוא פתרונות, אך מצד שני - התורה מורה על איסורים בנושא. "רב לא יכול לעשות נגד התורה", אמר הרב, "בהקשר של ההומואים - לא יהיה רב בעולם, ואם יהיה הוא לא רב. לא יעזור שום דבר".

עוד בוואלה!NEWS:
ביום שבו חזרה לפעול - הכרמלית בחיפה נתקעה והושבתה
אחרי המהומות: חברי הרשימה המשותפת יעלו היום לאל-אקצא
משפחת הנער החולה בסרטן: יתחיל בימים הקרובים בטיפולים

בכיר בציונות הדתית: הומואים ולסביות – סכנה ליהדות. צילום מסך
"עצם הרצון מוליד משבר זהות אצל חלק גדול מהבחורים והבחורות". הרב ראם הכהן/צילום מסך

הרב הכהן הוסיף כי נדמה שיש יותר הומואים מבעבר, והסיבה לכך היא, לדבריו, כמיהה לזהו?ת מסוימת. "איני חושב שהיום יש יותר הומואים מפעם, אבל כיוון שיש רצון עז לזהות באופן כללי, ואת זה אני רואה כחלק מתהליך הגאולה. עצם הרצון מוליד משבר זהות אצל חלק גדול מהבחורים והבחורות", אמר. "אותם האנשים שבאמת יש להם בעיה, ויש כאלה, הם במצוקה שאי אפשר לתאר". דבריו של הרב הכהן נחשפו באתר של עמותת "כמוך" - הומואים דתיים אורתודוקסים.

בשבוע שעבר הרב אליקים לבנון, רב המועצה האזורית שומרון, התבטא גם הוא נגד הקהילה הגאה. באותו כנס אמר לבנון כי "פעם אלה היו סוטים, היום הם בתוך הקו - הם נורמטיביים". הוא המשיך לתקוף כשאמר: "לוקחים סטייה והופכים אותה לאידיאולוגיה; לצאת מהארון, הפגנות, תמיכה, השר הזה, וחבר כנסת הזה והשרה הזאת - באים ומלבנים את היצרים. באיזו מדינה אנחנו חיים? לקחת סטייה וחולי ולהפוך את זה לאידיאולוגיה?".

בתגובה לנאמר בכתבה מסר הרב הכהן: "הכותרת לפיה 'ההומואים והלסביות' מאיימים על היהדות מעולם לא יצאה מפי, וצר לי על הפגיעה באנשים יקרים שנוצרה כתוצאה מסילוף הדברים. בכנס, שהיה סגור, דיברתי על התופעה הנרחבת ועל הבעיתיות של האג'נדה של חלק מהקהילה ביחס ליהדות. כאיש הלכה, אני מודע הן להלכה והן למציאות המורכבת בה חיים אנשים רבים בעלי נטיות אלה. אינני מתעלם מהבעיתיות של העניין כמו שאינני מתעלם ממורכבותו".

(עדכון ראשון: 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully