וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוצרי שנפגש עם הרבי לפני 26 שנים, חוזר ליהדות

28.7.2015 / 11:35

לפני 26 שנים פגש דניאל ליפשיץ את הרבי מלובביץ' והציג את עצמנו כמסיונר נוצרי. הרבי ברך אותו: "שתהיה יהודי בגלוי". השבוע פגשו אותו בשוויץ קבוצת חסידי חב"ד, וכבר שלושה ימים ברציפות שהוא מניח תפילין

באדיבות המצולמים

כשדניאל ליפשיץ הגיע לחדרו של הרבי מלובביץ' מנחם מנדל שניאורסון בעת חלוקת הדולרים, טקס שבו נהג הרבי לחלק דולרים בודדים לעשרות אלפי אנשים שהגיעו לקבל את עצתו או ברכתו, הציג עצמו ליפשיץ כנוצרי ממשפחה יהודייה, אף אחד לא האמין כי 26 שנים אחרי, יפגשו בו נערים צעירים מהחסידות ברחובות לונגאו בשוויץ ובזכותם הוא יתעטף בטלית ויניח תפילין. השבוע זה קרה.

ליפשיץ הגיע לטקס חלוקת הדולרים בחצרו של האדמו"ר מחב"ד בניו יורק לפני 26 שנים. בינו לבין הרבי התפתחה שיחה לאחר שהוא סיפר על עצמו כך: "אני נוצרי, ממשפחה יהודייה, הפכתי לנוצרי בגיל 29, באתי כי אני מאד אוהב את עמי ואני מחבר ספרים כדי שכל הקתולים יידעו את השורשים שלהם מהיכן הם מגיעים". הרבי מיהר להבהיר לו על מהותו של יהודי: "אם מישהו נולד יהודי, הוא יהודי לכל חייו. הוא לא יכול לשנות זאת, הוא רק יכול לעשות את כל חייו יותר מסובכים, אומללים".

ליפשיץ ניסה להסביר שחייו לא כך, אך הרבי המשיך: "אם מישהו חושב שמחלתו היא דבר בריא זה רק סימן שמחלתו היא יותר חמורה והוא זקוק לרפואה או טיפול בדחיפות האפשרית". כל ניסיונותיו להסביר לרבי שהוא איש "מאד מאושר" עלו בתוהו. "כמו שאמרתי קודם", אמר הרבי, "באם הנך מחשיב את עצמך כאדם בריא, זהו רק סימן שאתה יותר חולה ממה שמישהו חושב עליך".


ליפשיץ שהציג עצמו כנוצרי תירץ כי הוריו: "מעולם לא לקחו אותי לבית הכנסת", אך הרבי חרג ממנהגו באורך השיחה עמו והסביר שוב: "זה לא תירוץ למישהו בריא להיות חולה בגלל שהוריו רוצים כך. אתה מבין מה אני אומר?". לסיום ברך אותו: "השם יברך אותך שתהיה בריא ובעיקר שתהיה יהודי בגלוי. שתכריז לכל האנשים בסביבתך שזו הייתה טעות גדולה ולהשם יתברך יש כל כך הרבה רחמים שהוא מוחל אפילו על החטאים הגדולים שנעשו. אתה נולדת יהודי, תהיה יהודי בגלוי וכל האנשים בסביבתך, בפרט משפחתך, בכוחותיך להשיבם בהצהירך שמי שנכשל בחטא גדול, בכל זאת יש לו כוחות גדולים מהקדוש ברוך הוא להיחלץ ממחלתו העמוקה. וככל שתעשה זאת מהר יותר כך מהר יותר יבוא המשיח".

דניאל ליפשיץ, יהודי נוצרי שחזר ליהדות בעקבות הרבי מלובביץ'. באדיבות המצולמים
ליפשיץ עם הרבי לפני 26 שנים/באדיבות המצולמים
דניאל ליפשיץ, יהודי נוצרי שחזר ליהדות בעקבות הרבי מלובביץ'. באדיבות המצולמים
26 שנים אחרי. ליפשיץ השבוע מניח תפילין/באדיבות המצולמים

השבוע, נרשמה תפנית מעניינת בחייו של לישפיץ. בחורי ישיבת קיץ בלונגאו שבשוויץ פגשו אותו ברחוב, הציעו לו להניח תפילין וגילו שהוא היהודי מקטע הוידאו המפורסם מתוך חלוקת הדולרים של הרבי. אחד הבחורים סיפר לוואלה! יהדות כי מאז הפגישה עמם ליפשיץ כבר הגיע שלושה ימים ברציפות כדי להניח תפילין בבית הכנסת. באחד הפעמים, הוא תועד כשהוא עטוף בטלית ותפילין כשהוא קורא את פרשת 'שמע ישראל'.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully