וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך מוגזם לצניעות בבני עקיבא?

19.8.2015 / 13:53

הרב בני לאו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו מכתב שכתב בנו לאחר שחזר ממחנה קיץ בתנועת הנוער "בני עקיבא" ועורר סערה. הוא טען כי "כל מה שעניין אותם היה להפריד בין בנים לבנות". מזכ"ל התנועה דני הירשברג אמר בתגובה כי אי אפשר לקרוא למציאות בבני עקיבא התחרדות

מי אתה, הרב בני לאו?. עומר מירון
הרב בני לאו/עומר מירון

במשך שנים קיים פולמוס במגזר הדתי על הפרדה מגדרית בתנועות הנוער הדתיות. השבוע הוויכוח הגיע לשיא חדש כאשר הרב בני לאו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו מכתב שכתב בנו, ובו חוויותיו ממחנה הקיץ המעורב, של בנים ובנות, בתנועת בני עקיבא.

במכתב שפרסם שלשום הרב בני לאו, כתב בנו אלדר, בן ה-15, כי הרכזים במחנה הפכו לשוטרי טאליבן של משמרת צניעות: "כמה טיפשות יכולה לייצר מחשבה דתית רדודה וחלולה. בכל מיני הזדמנויות לאורך המחנה הנהדר הזה צצו משום מקום אנשים שנשאו בתואר "רכז" וכמו שוטרי הטליבאן רדפו אחרי כל תופעה של מפגש בין בנים לבנות".
אלדר הוסיף כי הוא יכול להרחיב ולהדגים מקרים בהם ניסו הרכזים להפריד בכוח בין הבנים לבנות "כאילו הפכנו את המחנה לבית בושת". הפוסט עורר סערה ברחבי הרשת, וגרר מעל 4,000 לייקים ומאות שיתופים.

הפוסט של הרב בני לאו

אחרי התלבטויות החלטתי לשתף אתכם במכתב שכתב הבן שלי, אלדר (בן 15) שחזר ממחנה סיירים של בני עקיבא. הבחור, דור שלישי לחניכ...

Posted by ‎הרב בני לאו‎ on Monday, August 17, 2015

דני הירשברג, מזכ"ל תנועת בני עקיבא הגיב בפוסט לדבריו של הרב ואמר כי הוא מאוכזב, שכן ציפה מהרב בני לאו לראייה יותר מורכבת. עוד הוסיף הירשברג כי "אין במחנה סיירים ולא בשום מחנה אחר סיירת צניעות ויש הנחיה מפורשת לא להעיר בנושא".



הירשברג אמר כי אלדר התייחס לאירוע הרקדה שהיה במוצאי שבת ובו ביקשו חניכים מאחת הרכזות שתורה לבנות לרקוד במקום נפרד, דבר שנחשב למקובל. הוא אמר כי אין הדבר נחשב להתחרדות. לסיום פנה המזכ"ל לרב לאו ואמר, כי הפוסט שפרסם כנגד התנועה, לא נחשב ל"ביקורת בונה".

תגובתו של מזכ"ל בני עקיבא דני הירשברג

בני עקיבא חיים עם אחריות!!! - תשובה לרב בני לאו.אחרי התלבטות החלטתי להשיב – מה שייאמר כאן הוא מעט מהרבהקראתי בעיון את...

Posted by ‎דני הירשברג‎ on Monday, August 17, 2015
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully