וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: שרונה מרקט תבטל את הקנס לעסק שסירב לפתוח בשבת

הנהלת המתחם הודיעה על ביטול הקנס בסך 3,000 שקלים לרשת בתי הקפה "הנריס" מתוך "אחריות ציבורית", אך הבהירה כי דרשה זאת בגלל הפרת הסכם ולא בגלל אי-עבודה. קודם לכן פנה גפני לווינשטיין בבקשה לחקור את בעלי המתחם

סניף "הנריס" בשרונה מרקט. מגד גוזני
"הקנס בוטל מתוך אחריות ציבורית". בית קפה "הנריס" בשרונה מרקט/מגד גוזני

הנהלת שרונה מרקט הודיעה היום (רביעי) כי היא מבטלת את הקנס לבעלי רשת בתי הקפה "הנריס" הפועלת במתחם בתל אביב, לאחר שזה סירב לפתוח את העסק בשבת. עם זאת, ההנהלה הבהירה כי הקנס בסך 3,000 שקלים לא הושת על הבעלים בשל רצונו שלא לעבוד באותו היום, אלא בגלל הפרת סעיף בחוזה.

"בעלי רשת הנריס הפר התחייבות ברורה עליה חתם עם הנהלת שרונה מרקט, ומשכך הוטל עליו קנס כמקובל בהפרת הסכמים מסוג אלה", נכתב בהודעה מטעם ההנהלה. "יובהר, כי הקנס אינו בגין אי עבודה בשבת, אלא בגין הפרת ההסכם ותו לא. בשרונה מרקט ישנם עסקים כשרים שאינם עובדים בשבת כחלק מההסכם עמם. מתוך אחריות ציבורית החליטה הנהלת שרונה מרקט לבטל את הקנס, ולפנות לרשויות המשפטיות הרלוונטיות לצורך בירור ההפרה".

טרם הודעת שרונה מרקט, תקף שר הכלכלה אריה דרעי את הנהלת המתחם. "תופעת העסקים שפועלים בשבתות ובכך הורסים בעלי עסקים שמעדיפים לסגור בשבתות הולכת ומתרחבת. כעת יש בעלי מתחמי קניות כמו 'שרונה מרקט' בתל אביב שקונסים בעלי עסקים שלא פותחים בשבת. זה מצב אבסורדי שרק יחריף את הבעיה הגדולה", אמר.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אף פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה נגד בעלי המתחם. "החוק במדינת ישראל אוסר עבודה בימי מנוחה ואף אוסר על כפייה חילונית", כתב לווינשטיין. "העובדה שמתפרסמת היום שמה ללעג את תדמית המדינה והחברה בישראל בארץ ובעולם. אני דורש כי תורה לפתוח בחקירה פלילית נגד בעלי שרונה מרקט עקבות העבירה על החוק בפעילותם האמורה".

שרונה מרקט. אבישי פינקלשטיין, מערכת וואלה! NEWS
"הפרו את ההסכם עם הנהלת המתחם". שרונה מרקט/מערכת וואלה! NEWS, אבישי פינקלשטיין

לדברי בעלי רשת בתי הקפה, רמי בר לב, הוא הבהיר כבר בשלב המשא ומתן עם בעלי המתחם כי אינו יכול להתחייב על הסעיף בחוזה ולפיו יש להפעיל את המקום במשך שבעה ימים בשבוע למעט שישי בערב, משום שלא ידע אז מי יהיה הזכיין שלו במקום וכיצד ירצה לפעול. הבעלים, לדבריו, אמרו כי "החזון הוא שהעסק יעבוד בשבת, אבל בהמשך ניישר את ההדורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"במעלה הדרך הגיע זכיין שרצה לשמור שבת, ואני מכבד את זכותו הפרטית", סיפר בר לב בשיחה עם וואלה! NEWS. "פנינו אליהם ואמרנו שאנחנו לא רוצים לעבוד בשבת, וענו לנו שזה לא יקום ולא יהיה, כי יש התחייבות כזו בחוזה".

לדבריו, קיימים בתי עסק אחרים שבעלי המתחם מאפשרים להם שלא להפעיל את המקום בימי שבת, ולכן הוא ינסה כעת לשכנע את הבעלים באופן זה. "ביקשתי שיחריגו אותנו, כי היו עסקים בשרונה שכן החריגו אותם ונתנו להם לא לעבוד בשבת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully