וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב הפופ החרדי לנשים חרדיות: אל תגלחו את שיער ראשכן

31.8.2015 / 19:49

הזמר החרדי ליפא שמלצר שקומם לא פעם את הרחוב החרדי, יוצא בקריאה לנשים חרדיות שמגלחות את ראשן אחרי החתונה: "אישה צריכה להיות יפה לבעלה כדי שהוא לא יסתכל במקומות אחרים"

יח"צ - חד פעמי

כוכב הפופ החרדי נגד נשים חרדיות שמגלחות את שיער ראשן אחרי החתונה: הזמר ליפא שמלצר פרסם השבוע סרטון שבו הוא יוצא במתקפה חריפה נגד נשים המשתייכות לחסידויות קיצוניות בארץ ובעולם שנוהגות לגלח את ראשן אחרי החתונה. "שיער של אישה הוא כמו כתר ואישה צריכה להיות יפה לבעלה כדי שהוא לא יצטרך להסתכל במקומות אחרים".

"בימים האלה יש לנו כל כך הרבה ניסיונות בשביל הלב והנשמה", הסביר הזמר הפופולרי, "זה הזמן לוותר על הגזירה שניתנה לפני מאות שנים באירופה שנשים צריכות לגלח את ראשן אחרי החתונה, הוראה שקיימת עדיין בקהילות חסידיות". שמלצר העיד כי פגש לאחרונה אישה שסיפרה לו שהיא "עדיין בטראומה מהיום שאמרו לה לגלח את כל הראש".

לדבריו, "זה הזמן להחזיר עטרה ליושנה" ולבטל את המנהג הזה מאחר ו"לאישה יש את הזכות להיות יפה לבעלה". שמלצר פרסם את הדברים בעקבות פרשת השבוע האחרונה - "כי תצא", לפיהם יהודי שיוצא למלחמה ורואה בשבי "אשת יפת תואר" וחושק בה, הוא מצווה קודם להכניס אותה לביתו ולפני שהוא מקיים איתה יחסי מין, עליו בין היתר לגלח את ראשה. "כשרש"י מסביר שזה עושה את האישה מכוערת הוא יודע מה הוא אומר", חיזק שמלצר את דבריו.

חתונה חרדית. Oded Balilty, AP
לוותר על הגזירה שנשים צריכות לגלח את ראשן אחרי החתונה/AP, Oded Balilty

שמלצר שנחשב לזמר עם מעריצים רבים בשל יצירותיו המוזיקליות, סבור במקרה הזה כי בעניינים הלכתיים או תורניים יש לו פחות השפעה על קהל מעריציו ולכן הוסיף כי "אם יש לי צ'אנס שאישה אחת תלך נגד כל המוסכמות בעקבות דבריי ותשנה את עצמה כדי להיות יותר יפה לבעלה - זה הזכות שלי להגיד את הדברים האלה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully