וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: אלפים השתתפו בברכת הכהנים בכותל

30.9.2015 / 10:25

אלפי מתפללים, בהם הרבנים הראשיים, השתתפו במעמד ההמוני ברחבת הכותל המערבי, ומאות שוטרים נערכו לאבטח את העיר העתיקה. מתפללת מוסלמית ומבקר יהודי נעצרו בחשד שניסו לתקוף שוטר בהר הבית

עריכה: ניר חן, צילום: עומר מירון

כמדי שנה, התקיימה היום (רביעי) ברחבת הכותל המערבי ברכת הכהנים לכבוד חג סוכות. במעמד המיוחד השתתפו כאלפיים מתפללים בלבד, פחות משנים עברו - והוא התקיים בצל ההחרפה במצב הביטחוני בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. משטרת ירושלים נערכה לאבטח את המשתתפים הרבים באמצעות מאות שוטרים, שנפרסו בעיר העתיקה ובמבואות אליה. בתוך כך, ארבעה יהודים נעצרו בחשד שהפרו את כללי הביקור בהר הבית, בהם אחד שניסה לתקוף שוטר. זמן קצר קודם לכן נעצרה מתפללת מוסלמית תחת חשד דומה. כמו כן, בסמטאות העיר העתיקה נעצרו ארבעה פלסטינים בחשד לתקיפת שוטרים והפרת הסדר.

ראובן מבית שמש, אמר לוואלה! NEWS: "באתי לכאן למרות כל הבלגן כי זו מסורת שאני לא מפסיד". לדבריו של ראובן, "אני בטוח שלא יקרה לי כלום, כי 'שלוחי מצווה אינם ניזוקין'".

עוד על המתיחות בירושלים
"פושעים מטורפים": ח"כ זחאלקה התפרץ לעבר מתפללים בהר הבית. צפו
מהומות ויידוי אבנים לעבר המשטרה בהר הבית; הכוחות פרצו למתחם
הקבינט אישר את התכנית שיזם נתניהו להחמרת ענישה למיידי אבנים

ברכת כהנים בכותל, אפריל 2015. טלי מאייר
ברכת כהנים בכותל/טלי מאייר

מנהג ברכת הכהנים נוסד בזמן מלחמת ההתשה על ידי הרב מנחם מנדל גפנר, ומטרתו אמירת ברכה לעולים לרגל לירושלים. מיד לאחר הברכה תיערך קבלת פנים מיוחדת לעולים על ידי הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, יחד עם רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'. הרב רבינוביץ' אמר בשיחה לוואלה! NEWS כי "מעמד ברכת הכהנים הוא מעמד מיוחד שבו ניתנה למאות כהנים יכולת להעניק ברכה שבה 60 אותיות בלבד המכילות את כל מה שאדם זקוק. הברכה הזו מהתורה היא מסוגלת לפרנסה, לשלום, לשמירה מנזיקין ועוד".

בנוסף, אחר הצהריים יתקיים בכותל "מעמד הקהל", אירוע המתקיים אחת לשבע שנים, שבמהלכו יוכנסו ארבעה ספרי תורה לרחבת הכותל. מצוות ה?ק?ה?ל היא הציווי לאסוף (להקהיל) את אלה העולים לרגל לבית המקדש בחג הסוכות שבמוצאי שנת השמיטה, כדי לשמוע פרשיות. הטקס העתיק היווה מוקד מרכזי לעלייה לרגל לבית המקדש. באירוע מחר ישתתפו הרבנים הראשיים לישראל בהווה ובעבר ואישי ציבור נוספים, ולא יהיו בו נאומים.

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully