וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אוהב את השבת? פרויקט השבת הבינלאומי KEEPING IT TOGETHER

15.10.2015 / 15:31

הפרויקט שקורא לשמירת שבת אחת כאקט של סולידריות יהודית החל אצל יהודי דרום אפריקה, הפך עולמי וסחף למעלה ממיליון יהודים מרחבי העולם. יוזם הפרויקט, הרב וורן גולדשטיין: "ליבם של יהודי הגולה עם יהודי ישראל, זו הזדמנות בה כולנו נוכל להרגיש 'ביחד'

KEEPING IT TOGETHER

פרויקט השבת הבינלאומי KEEPING IT TOGETHER , הקורא ליהודים מכל העולם, חילוניים ודתיים כאחד, לשמור במקביל שבת אחת כאקט של סולידריות יהודית כלל עולמית, יערך בסוף השבוע של התאריכים ה- 23-24.10.2015. זוהי שנתו השנייה של הפרויקט הבינלאומי, אשר זכה להצלחה רבה בשנה, כאשר למעלה ממיליון יהודים ביותר מ- 400 ערים ברחבי העולם, שמרו שבת ולקחו חלק באירועים ופעילויות בקהילות השונות.


הפרויקט החל כיוזמה של יהודי דרום אפריקה, בהובלת הרב הראשי של המדינה, הרב וורן גולדשטיין. ערים רבות בדרום אפריקה הצטרפו לפעילות ולמעלה מ- 55,000 משתתפים לקחו חלק בשמירת השבת הגדולה של דרום אפריקה, רבים מהם עשו זאת לראשונה בחייהם. לקראת אותה שבת, הכינו למשתתפים מדריך מסודר המסביר בצורה נהירה ומעניינת את שלבי שמירת השבת, החל בהכנות לקראתה ועד לטקס ההבדלה בצאת השבת. למעלה מ-3,000 נשים נאספו לאפות יחד חלות שבת ואלפים נוספים לטקסי הבדלה המוניים ברחבי דרום אפריקה. לאחר הצלחת הפרויקט בדרום אפריקה, פנו ראשי קהילות לרב הראשי בבקשה להובלת מיזמים דומים. הרב גולדשטיין איחד את אותן קהילות לשבת אחת עולמית, אשר כאמור, סחפה בשנה שעברה למעלה ממיליון יהודים מרחבי העולם. לשם כך נבנה מערך שלם של שיתוף תכנים, הפעלות, מדריכים וסרטונים.

פרויקט השבת - KEEPING IT TOGETHER. KEEPING IT TOGETHER,
למעלה מ-3,000 נשים נאספו לאפות יחד חלות שבת/KEEPING IT TOGETHER
פרויקט השבת - KEEPING IT TOGETHER. KEEPING IT TOGETHER,
לשמור במקביל שבת אחת כאקט של סולידריות יהודית/KEEPING IT TOGETHER
פרויקט השבת - KEEPING IT TOGETHER. KEEPING IT TOGETHER,
סחפה בשנה שעברה למעלה ממיליון יהודים מרחבי העולם/KEEPING IT TOGETHER

מוביל הפרויקט, הרב הראשי של דרום אפריקה, הרב וורן גולדשטיין אומר כי: "יהודים רבים ברחבי העולם נושאים עיניהם למה שקורה בארץ ומקבלים מכם השראה. זה נפלא לראות את מה שאתם עושים בארץ אל מול כל אויבינו וכיצד אתם עומדים בפניהם בגבורה ואומץ לב. בזכות המאמצים שלכם יש מקום נפלא בעולם כמו ישראל."

הזמר מתיסיהו שגם הוא לוקח חלק במיזם מסר: "לרעיון העומד מאחורי השבת יש יכולת מיוחדת לקרב בין אנשים שייתכן כי בסיטואציה אחרת לא היו מתקרבים. היכולת להרהר באלוהים בזמן שאנחנו מנותקים לחלוטין מכל הסחות הדעת היא האחדות במובן הכי בסיסי שלה. לכבוד הוא לי שנתבקשתי לקחת חלק בפרויקט ולתרום את חלקי בניסיון להגביר את האחדות בין אחינו ואחותנו".

  • עוד באותו נושא:
  • שבת
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully