וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחי, בוא נעשה שבת

22.10.2015 / 10:41

בשבת הקרובה זה קורה: מאות משפחות דתיות יארחו בבתיהן משפחות חילוניות לארוחת שבת משותפת במסגרת מיזם "שבת ישראלית". מארגני המיזם: "דווקא בימים אלו בהם הטרור מכה בכל רחבי הארץ, התשובה שלנו כחברה חייבת להיות האחדות והסולידריות"

שבת ישראלית. שבת ישראלית,
שבת ישראלית/שבת ישראלית

בעיצומה של תקופה קשה העוברת על מדינת ישראל, תקופה מלאה בחוסר וודאות, יתקיים בסוף השבוע הקרוב מיזם "שבת ישראלית", המציע לבנות גשרים בין האוכלוסיות השונות וליצור מפגשים בין דתיים לחילונים הגרים בקרבת מקום במטרה לחזק את לכידות החברה הישראלית, שנדמה שבימים הללו היא מצרך נדיר ונחוץ.

המיזם קורא לדתיים וחילוניים לאכול את ארוחת השבת שלהם יחדיו, על מנת להכיר את השונה ולגלות שבסופו של דבר, רב הדומה מן השונה. נוסף על הארוחות הפרטיות, עתידות להיערך קבלות שבת המוניות, פעילויות במרכזים קהילתיים ושבתות אירוח בין קהילות שונות בחברה הישראלית.

הרב רונן נויבירט, מייסד "שבת ישראלית": "דווקא בימים אלו בהם הטרור מכה בכל רחבי הארץ, התשובה שלנו כחברה חייבת להיות האחדות והסולידריות. במובן הזה, השבת הישראלית יכולה לשמש ככלי נשק אפקטיבי נגד הקמים עלינו, מיזם שיעביר אחדות, חוסן חברתי ואהבת חינם".

"אירוע השיא של המיזם ייערך ביום שישי הזה. קבלות השבת ההמוניות ייפרסו מדרום הארץ ועד לצפונה ומספר הנרשמים מחמם את הלב. אני מקווה שהשבת הישראלית תפתח צוהר לשבתות משותפות נוספות, ללא צורך במיזמים מיוחדים", אומר משה פריד, מנהל המיזם.

שבת ישראלית. שבת ישראלית,
קבלת שבת ישראלית/שבת ישראלית

המיזם מתמקד במיצוב השבת כיום של תרבות, קהילה ורוח עבור כלל הציבורים שמרכיבים את החברה הישראלית. "לא מדובר בכפייה דתית, אלא רצון אמיתי להפוך את השבת ליום שחשוב לכולנו", אומר פריד ומוסיף כי "הנעת תהליכי שיח ארציים ועירוניים והעצמת האחדות, המשפחתיות, הקהילתיות והסולידריות הן מטרות המיזם המבורך הזה. יום השבת מגיע כאן כאמצעי שמקדש ומקדם את המטרה המרכזית".

לסיכום אומר משה, "מי שמפחד משינוי חיובי, שעתיד להוביל לעתיד סובלני יותר וכמובן שטוב יותר, מוזמן להישאר ספון בביתו. אנחנו, משתתפי המיזם נתחיל לפעול למען חברה מאוחדת ומגובשת יותר".

לפרטים נוספים והתעדכנות, ניתן להיכנס לעמוד הפייסבוק של המיזם.

  • עוד באותו נושא:
  • שבת
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully