וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטו תוקף את הפרקליטות: "רודפים אותי בגלל שאני רב? ספרדי?"

30.10.2015 / 0:52

זמן קצר לאחר שנחת בארץ הופיע הרב יאשיהו פינטו בפני חסידיו בישיבתו באשדוד, ויצא במתקפה חזיתית נגד הפרקליטות ותת-ניצב אפרים ברכה המנוח. "יש לי סרטן, מה האכזריות הזו?"

צילום: ניב אהרונסון עריכה: מתן דבוש

ראש קהילת "שובה ישראל", הרב יאשיהו פינטו, הופיע הערב (חמישי) בפני חסידיו בישיבתו באשדוד ויצא במתקפה חזיתית נגד הפרקליטות, תת-ניצב אפרים ברכה המנוח ורעייתו. פינטו, שהורשע בניסיון לשחד את ברכה שהיה מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), נחת היום בנמל התעופה בן גוריון לאחר כחודשיים בהם שהה בארצות הברית.

פינטו התלונן בפני חסידיו, שהגיעו לקבל את פניו, על כך שהפרקליטות לא מאפשרת לו לקבל מסמכים מתוך החקירה שלו. "שמישהו יראה לנו נייר שעשינו משהו רע. הודנו על הכול", אמר פינטו. "אני לא רוצה שתתביישו בי, אנחנו רוצים שכל העולם יקרא ושידעו על מה הודנו, שכולם ידעו, מותר לנו, יש לנו זכות. מה, בגלל שאני רב? בגלל שאני ספרדי? למה לא נתנו לי נייר?".

לקריאה נוספת:
הרב פינטו התמוטט על המטוס בדרכו ארצה: "זה לא תרגיל"
פינטו לחסידיו, לפני החזרה לישראל: "לא אני הרגתי את ברכה"
הרב פינטו על התאבדותו של תנ"צ ברכה: "אדם שנפטר"

קבלת פנים לכבוד הרב יאשיהו פינטו באשדוד. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
קבלת הפנים לרב פינטו באשדוד, הערב/ניב אהרונסון

בהמשך התלונן פינטו על כך שנדרש להגיע לארץ למרות מחלתו. "הורידו לי חתיכה מהגוף, יש לי סרטן, מה האכזריות הזו? עוד שלושה שבועות הייתי עושה הקרנות. יבוא מה יבוא. זה מה שמעניין את עם ישראל", טען. "כולם יודעים שאם היינו רוצים להישאר באמריקה, אף אחד לא היה יכול להחזיר אותנו. אבל מישהו חשב שאנחנו נברח? נעזוב את התלמידים שלנו? אם תכניסו אותי לבית הסוהר? תגמרו? לא תגמרו עם זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"כולכם עדים, המצב לא טוב"

בדבריו תקף פינטו גם את ברכה ורעייתו, על כך שהאחרונה הקליטה את רעייתו, הרבנית דבורה פינטו, כשהיא מנסה לשחד אותה. "אנשים זכרם לברכה אמרו לה (לדבורה פינטו – י"א) 'תהיי חזקה', עודדו אותה", אמר. "ואחרי שבועיים היא באה לארץ והם שולחים את האישה שלהם להקליט. מי נתן להם אישור להקליט אישה חולה? מי נתן להם אישור לרסק אישה חולה? שבועיים אחרי שאתה מדבר אתה בטלפון... מה אתם שולחים תלמיד להקליט את הרב שלו? 17 שנים הוא חסיד שלי. הרגתם אותו (אפרים ברכה – י"א) ואת הרבנית בדרך".

קבלת פנים לכבוד הרב יאשיהו פינטו באשדוד. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
"אנחנו לפני אסון". חסידיו של פינו באשדוד, הערב/ניב אהרונסון

"כולכם עדים, המצב לא טוב", הוסיף. "אנחנו לפני אסון עם הרבנית, הם דוחפים לאסון, תיכף יהיה אסון", הזהיר הרב וטען כי בהקלטה אין שום הוכחה על מתן שוחד: "אם תשמעו שם שוחד, תעשו מה שאתם רוצים. הרגו את פלוני בתקשורת ואותנו לא הרגו? את הרבנית לא הרגו?".

לבסוף ביקש הרב מחסידיו, "שכל אחד ילך ויצעק בכל מקום שמה שעשו למשפחה שלי זה עוול איום ונורא. נתנו את עצמנו כקרבן כדי שלא לערבב את הקהילה. אף אחד לא יודע כמה עוגמת נפש, דאגות. במשך שבע שנים השתדלנו לעשות הכול, אבל אנחנו כבר מרימים ידיים ולא יודעים מה יהיה הלאה. האכזריות שעשו עם המשפחה שלנו היא מעל הטבע".

(עדכון ראשון: 22:52)

קבלת פנים לכבוד הרב יאשיהו פינטו באשדוד. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
קבלת פנים לכבוד הרב יאשיהו פינטו באשדוד. אוקטובר 2015/ניב אהרונסון
קבלת פנים לכבוד הרב יאשיהו פינטו באשדוד. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
קבלת פנים לכבוד הרב יאשיהו פינטו באשדוד. אוקטובר 2015/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully