וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד הדרוש לחקירה השיג דרכון דיפלומטי - המעניק חסינות

26.11.2015 / 0:10

בסביבתו של ברלנד אישרו שהוא נכנס לדרום אפריקה עם דרכון חדש שאינו ישראלי. בהקלטה ששלח לחסידיו נשמע הרב אומר: "לא הגעתי בכדור פורח או מנהרה. החתימו לי את הדרכון בתוך 30 שניות בלי שאלות"

צילום: שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: קשת סידי

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב, קיבל בימים האחרונים דרכון דיפלומטי ממדינה מסוימת. בסביבת הרב אישרו את הפרטים, אך סירבו להרחיב על המדינה שהנפיקה אותו או על הדרך שבה הוא הושג. דרכונו הישראלי של הרב, שמצוי כעת בדרום אפריקה, ושדרוש לחקירה בישראל בחשד שהטריד נשים, פג ללא אפשרות לחידוש. זה אילץ את מקורביו למצוא פתרון בדמות אותו דרכון דיפלומטי.

בעל דרכון דיפלומטי יכול ליהנות מקיצור תהליכים בשדות תעופה ברחבי העולם וכן לקבל יחס אישי ולא לעמוד בתור יחד עם שאר הנוסעים. במדינות שונות, בהן ישראל, דרכון דיפלומטי מעניק למעשה חסינות - שלפיה אסור לעצור או לכלוא את בעליו, גם אם ביצעו עבירה. בנוסף, במדינות אלה אסור גם לערוך חיפוש או לעקל רכוש של בעל דרכון דיפלומטי.

עוד בנושא
העדויות נגד הרב ברלנד נחשפות: "נגע בחזה, נשק בצוואר"
ממקום מסתורו בחו"ל: הרב ברלנד הורה לחסידיו להיכנס לקבר יוסף. האזינו
הרב המבוקש: "כל נסיעה שאדם נוסע זה על פי השם"

בהקלטה שנשלחה לחסידיו, ושתוכנה הגיע לוואלה! NEWS נשמע הרב ברלנד, שנמלט מהולנד לפני כארבעה חודשים לאחר שנעצר שם, על אודות הימים האחרונים כשנע בין כמה מדינות, ככל הנראה במטרה להוציא את הדרכון החדש. "כשברחנו מהולנד, עשר מדינות עברנו, עשר חתימות בדרכון".

ביום שני, כך טען הרב, הגיע ליוהנסבורג שבדרום אפריקה עם הדרכון החדש: "צילמו אותי מכל הכיוונים, וזה מה שרצינו בדיוק, שלא יגידו שנכנסתי דרך מנהרה, כדור פורח או איזה גלשן. החתימו לי את הדרכון בלי שאלות, תוך שלושים שניות קיבלנו חתימה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צילמו אותי מכל הכיוונים". ברלנד בשנה שעברה בזימבבואה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף שברלנד ביקר בעבר ביוהנסבורג במהלך מסע בריחתו, הוא אמר השבוע לחסידיו: "הרב מעולם לא היה פה, פעם ראשונה בחיים דורך ביוהנסבורג. היו פה אנשים דומים לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
"הוא רוצה לחזור לארץ"

מקורב לרב הוסיף: "בימים האחרונים הרב היה צריך לנוע בין כמה מדינות כדי לפתור את הבעיה של הדרכון".

מקורביו של הרב בישראל אמרו השבוע לוואלה! NEWS כי אין הצדקה ל"רדיפה", כלשונם, של משטרת ישראל נגדו. "הרב מעולם לא קיבל נשים ביחידות, תמיד היו איתו גבאים ואפילו לגברים לא נתנו לדבר עם הרב יותר משתי דקות ביחידות. הרב רוצה לחזור לארץ, גם הוא אמר זאת למשטרה שעצרה אותו בהולנד. עורכי דינו יעצו לו ביחד עם תלמידיו לא לחזור לארץ כל עוד המשטרה מתעקשת לעצור אותו ולא מוכנה שהוא ייחקר בביתו. אנחנו מאמינים בחפותו של הרב".

(עדכון ראשון: 21:04)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully