וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבנות האולפנה רקדו: צפו בתיעוד שמעורר סערה אצל החרדים באלעד

7.12.2015 / 0:15

תושבים חרדים באחת השכונות באלעד מנהלים מאבק עיקש באולפנה של הציבור הדתי-לאומי, שגלש כבר לאלימות: "מתעסקים שם בשרית חדד ובבר רפאלי, ולא נאפשר זאת". מנגד הסביר נציג הבית היהודי במועצה: "שהחרדים יבינו שזה לא המקום שלהם"

צילום מסך

מנהיג המגזר החרדי-ליטאי הרב אהרון לייב שטיינמן, הורה לאחרונה לישיבה חרדית באלעד להשבית את הלימודים בשעות הערב ובשבתות משום שבסמוך אליה הוקמה אולפנה לבנות מהמגזר הדתי-לאומי. הוראתו של הרב שטיינמן היא חלק ממאבק ארוך של חרדים נגד דתיים בעיר. בקטעי וידאו שהגיעו לוואלה! NEWS נראות בנות האולפנה רוקדות במהלך פעילות של תנועת הנוער "עזרא", מה שעורר את זעמם של התושבים החרדים אשר איימו: "אם לא יימצא פתרון, אלעד תהפוך לבית שמש מספר 2".

אולפנת "נחלה", שבה לומדות יותר מ-200 בנות, ממוקמת ברחוב בן זכאי, במרכז של אחת השכונות החרדיות באלעד. במשך יותר משנתיים מנהלים התושבים החרדים מאבק עיקש נגד האולפנה, אך ללא הועיל. בתחילת השנה צברה ה"מלחמה" תאוצה - לאחר שבמבנה האולפנה נפתח סניף תנועת הנוער "עזרא", ארגון המציע פעילויות בשעות הערב ובסופי שבוע.

ביום חמישי, כך סיפרו תושבי המקום, נרשמה תקרית אלימה ראשונה בין הצדדים. "בשיאה של חנוכת הבית לסניף 'עזרא', נזרקה ביצה מהישיבה הסמוכה. מאוחר יותר, נער עם כיפה סרוגה שלף סכין לעבר בחור חרדי". לדברי אחד התושבים: "צוות הישיבה התערב והפריד בין הצדדים ונמנעה תקרית גדולה יותר".

התמונות שמעוררות את זעם החרדים: בנות אולפנה רוקדות. צילום מסך
בנות האולפנה בריקוד שקומם עליהן את החרדים באלעד/צילום מסך

החרדים ניסו להסביר מדוע – מבחינתם – הימצאות האולפנה בלב השכונה שלהם היא כה מקוממת. "יש פה פעילות מעורבת בין בנים לבנות. ריקודי בנות ושירת נשים", אמר יניב, חרדי המתגורר בשכונה. "התרבות שלהם היא אייל גולן, שרית חדד ובר רפאלי, ואנחנו לא יכולים לאפשר את זה. המצב הרבה יותר גרוע ממה שרואים בתיעוד". הוא הוסיף שלטעמו ראש העיר ישראל פרוש לא עושה די כדי לפתור את המצב.

חבר המועצה שי נתן, נציג הבית היהודי, הציג תמונה אחרת. "מדובר בשכונה שאינה חרדית. בבניינים שמול (האולפנה, י"א) מתגוררים תושבים חרדים, אך הם בודדים. הפעילות של תנועת הנוער ברובה מתקיימת בהפרדה והמאבק הוא של שכנים בודדים שרוצים שהשכונה תהיה עם צביון חרדי, זה לא מאבק עירוני. שיפתחו את העיניים ויסתכלו מי השכנים שלהם ויבינו שזו שכונה של דתיים לאומיים".

הוא גינה את האירוע שהתרחש בסוף השבוע ואמר כי "אם זה יעבור לפסים של הסתה ואלימות, המשטרה תיאלץ להתערב. מקווה שלא נגיע לזה. שוחחתי עם מפקד המשטרה וביקשתי ממנו שהכוחות יהיו רגישים כבר בשלב הזה, כדי שלא נגיע למקומות אלימים יותר".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, הנושא מטופל על ידי ראש העיר יחד עם צוות הישיבה ונציגי הציבור הדתי לאומי כדי למצוא פתרון".

(עדכון ראשון: 23:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully