וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליטף את כפות רגלינו": מאות בוגרי ישיבות מחפשים את "עזרא לנדרובר"

29.12.2015 / 12:43

300 בוגרי ישיבות תיכוניות מוכרות מאוד במחנה הדתי-לאומי הצטרפו לקבוצת פייסבוק, שמנסה לברר את זהותו המדויקת של גבר שנהג לטענתם ללטף אותם באופן מיני בזמן שנתן להם לנהוג בג'יפ - לאחר ששתו משקאות אלכוהוליים ולעשן נרגילה. "חלקם סוממו, חלקם עברו הטרדות"

עזרא "לנדרובר". פייסבוק, אתר רשמי
"ההרגשה הייתה שאנחנו מנצלים אותו, לא ההפך". עזרא לנדרובר/אתר רשמי, פייסבוק

מאות בוגרי ישיבות תיכוניות המזוהות עם הציונות הדתית פתחו באחרונה בחיפושים אחרי "עזרא לנדרובר" – כינוי לאדם שלטענתם נגע בהם בכפות רגליהם באופן מיני, בזמן שנתן להם לנהוג בג'יפ יוקרתי ולאחר ששתו משקאות אלכוהוליים ועישנו סיגריות ונרגילה. ביומיים האחרונים הצטרפו עשרות אנשים לקבוצת פייסבוק שנפתחה בנושא, שמונה כ-300 בני אדם שלמדו בישיבות תיכוניות מוכרות מאוד במחנה הדתי-לאומי.

אחד מחברי הקבוצה כתב עדות על מה שקרה עם "עזרא לנדרובר" בישיבה התיכונית חיספין. "עזרא היה מגיע בערך פעם בחודש, אוסף כמה חבר'ה ונוסע. היו פעמיים שפספסתי פשוט כי לא היה מקום. פעם אחת הצטרפתי כי אחד מהחבר'ה נזכר שיש לו אירוע. הוא לקח אותנו לאחד מחופי הכנרת. על האש, כדורעף. באיזה שלב התקפלנו ועלינו חזרה לגולן, בדרך נכנס לאחד משטחי המרעה ונתן לחבר'ה לנהוג. אני פחדתי וויתרתי על החוויה. פעם אחת הוא שם עליי ידיים ושאל אותי אם כואב לי הגב ושהוא מכיר 'עיסוי מיוחד שעושים לרגליים וזה מסדר לי את הגב'. מהר מאוד הורדתי אותו ממני והוא לא התעקש ועבר לאחד אחר".

ישיבת כפר הרא"ה. שלומי גבאי
ישיבת כפר הרא"ה/שלומי גבאי

ד', בוגר הישיבה התיכונית "כפר הרא"ה", היה עם "עזרא לנדרובר" לפחות פעמיים. "ידעו על הקטע שלו לגעת בכפות רגליים של בני נוער", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "במחזור שלי היו לפחות 30 תלמידים שנסעו אתו פעם אחת. ההרגשה הייתה שאנחנו מנצלים אותו, ולא ההפך. אני לא מרגיש כמו קרבן. השמועה על עזרא פשטה בכל הישיבות באותה תקופה. בתור נער, אחרי שסיימת את הלימודים בערב, אתה משועמם, רעב. והוא, בכל פעם שהיו מתקשרים אליו, היו היה מתייצב וממלא לך את הזמן הזה".

א', בן 36, בוגר נוסף של הישיבה, סיפר גם הוא על החוויה האישית שלו. "באותה תקופה הרגשנו שאנחנו מנצלים אותו. לא ההפך. באחת מהפעמים, נהגתי בג'יפ וחבר שלי שכב על הגג תוך כדי נסיעה. הוא עלה על הסולם בג'יפ ושם את הפנים שלו בתוך כפות הרגליים של החבר. אני לא יודע מה בדיוק קרה מעבר לזה". א' מספר כי בשעה מאוחרת יותר הם עשו על האש. "הוא שילם על הכול. עישנו נרגילה ולדעתי הוא הכניס בה משהו. הוא גם ביקש ממני להוריד את הנעליים והגרביים, אבל סירבתי. תמיד היינו מסכמים בינינו שמישהו נשאר ער לאורך כל הלילה. אני הלכתי לישון בתוך הג'יפ והתעוררתי באמצע הלילה מחוצה לו, ובבוקר שוב התעוררתי בתוך הג'יפ. ידענו שיש לו פטיש לכפות רגליים, אבל לא ברור לי אם הוא עשה משהו מעבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"האיש והאגדה, העבריין והחוויה"

החברים בקבוצה הם בוגרי ישיבות תיכוניות מכל רחבי הארץ. בין היתר, הישיבה התיכונית בבני ברק, ישיבת מצפה יריחו וכפר הרא"ה. המקרים, ברובם, אירעו כשהם היו נערים בני 18-14. בקבוצה הם מעלים את סיפוריהם על "עזרא לנדרובר", ומנסים, כ-20 שנים אחרי המקרים, לברר את זהותו המדויקת.

בדברי ההסבר לקבוצה נכתב כי החברים לא מבקשים לאתר אותו כדי להעמידו לדין, אלא בעיקר במטרה לחלוק חוויות. "הקבוצה נועדה להנציח את האיש והאגדה, העבריין והחוויה. על החוויות עם עזרא אנחנו מדברים וצוחקים עד היום במפגשים של חברים. אבל עד כמה התופעה הייתה נרחבת, זה סימן שאלה בלתי פתור. מתברר שעזרא היה גאון. למה גאון? כיוון שמדובר בעבריין ילדים הכי גדול בעולם. אלפי נערים נהגו על רכבו ללא רישיון, חלקם סוממו, חלקם חוו הטרדות במינונים שונים וכל זה במשך שנים רבות מבלי להיעצר ולהיחשף על מעלליו. המטרה פה היא לא לחפש את הפן הפלילי. להיפך, רובנו זוכרים את הסיפורים כקומדיה. נשאיר זאת כך. אם אני טועה ואם לא, הקבוצה הזאת תדגדג לכל החברים שבה בכפות הרגליים".

"רובנו זוכרים את הסיפורים כקומדיה. הקבוצה הזו תדגדג לכל החברים שבה בכפות הרגליים"

צור מאיר, מי שהקים את הקבוצה בפייסבוק, אמר לוואלה! NEWS כי המטרה היא "לחשוף את גודל התופעה". לדבריו, "כולם בטוחים שעזרא הוא מקרה בודד ורק הם הכירו אותו. אני רוצה שיבינו שמדובר בעבריין מין הכי גדול בעולם. לא ממש אכפת לי מה יקרה לו, אם הוא יחיה, ימות או יילך לכלא, אבל המטרה שלי שתהיה מודעת לתופעה הזו, שהילדים שלנו לא יפלו לידיו של אדם כזה".

מאיר הוסיף כי הוא לא מחפש אשמים, אף שבישיבות שבהן הנערים הכירו את "עזרא לנדרובר" העיפו לעתים תלמידים שנסעו עמו במקום לטפל בבעיה. "הכי קל להאשים את הישיבות. אבל לא זו המטרה וזה גם לא נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully